lördag 1 juni 2013

ÖSREGN & NYFÖRÄLSKELSE




Det fullkomligt ösregnar ute, dörren är öppen till butiken och en ren doft har spridit sig här inne.
Människor kommer springande in, handlar snabbt och springer ut igen. Alla vet vad de ska ha. Inget spontant idag. Alla vill hem snabbt igen.






Doften och ljudet från regndropparna har gett mig ett riktigt lyckorus. Jag har nästan en liten pirrande känsla i magen, ni vet en sådan där känsla av att vara nyförälskad.
Allt känns enkelt. Inga konstigheter. Problemfritt. Och leendet försvinner aldrig.
Är ni med mig?






Tänk vad lite regn kan göra.

Återkommer lite senare och då med en recension från gårdagens middag. Var bara tvungen att få vara lite spontan här inne.


KRAM



2 kommentarer:

  1. Ett stilla regn kan jag gilla, men inte ösregn som aldrig ger sig!
    Min dotters klädställning är från Åhlens, riktigt fin är den!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att en regnig dag kan vara otroligt mysigt... Speciellt när allt runt oss är grönt och härligt..
    Kram Sandra

    SvaraRadera