tisdag 14 maj 2013

KYCKLING I GRÖN CURRY




Igår kväll när jag kom hem efter träningen slängde jag ihop en kyckling i grön curry gryta. Enkel, god och helt ok nyttighetsmässigt ;) Enkla recept som detta måste jag bara tipsa er om.

1 kg kycklingfilé
1 påse kryddmix grön curry
2 burkar kokosmjölk
2 röda paprikor
1 stor gul lök
1 broccolihuvud
1 msk mango chutney
Paprikapulver
Salt
Olja

Tärna kycklingfilén. Strimla paprika och lök samt skär broccolihuvudet i bitar.
Bryn grönsakerna i en stekpanna med olja, tillsätt kokosmjölk och kryddmix, låt små puttra till grönsakerna börjar bli mjuka.
Stek under tiden kycklingbitarna i en annan stekpanna. Rör ner mango chutney, paprikapulver och salt i grönsaksblandningen och lägg till sist ner kycklingbitarna.

Servera med ris.


Nu är det dags för en kaffepaus, njut av dagen mina vänner!





4 kommentarer:

  1. Det där lät gott...måste nog prövas;)
    Här väntar jag på värmen...den lär vara på G iaf:)
    Ha de gott min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi brukar äta så mycket kyckling (i alla de former) här hemma så vi snart kan flyga brukar jag säga ;-)
    Men i dag blev det korv (inte min favvomat) korv med bacon, sparris och sallad. Gott. Nu på gympa med dotter. Hej!

    SvaraRadera
  3. Mums, så gott! Var det den du toklagade? ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Säger också mums! den ska jag testa, älskar enkla snabba recept!
    Tack
    Kram Helena

    SvaraRadera