söndag 12 maj 2013

KÖBEKAGA OCH HALVFABRIKAT EN LÖRDAGSKVÄLL





Medan solen sakta gick ned pendlade jag mellan balkongen och köket. 
Allt är förberett inför dagens barnkalas med 22 ljuvliga små liv. Bara heliumballongerna är kvar. För ett år sedan hade jag bakat sju sorters kakor, gjort egna marshmallows och sytt egna små vimplar. I år blir det "köbekaga" för hela slanten. Köpta vimplar och massa halvfabrikat till DIY. Men jag känner mig nöjd så. Den "överdrivna superkvinnan" har tagit ett steg åt sidan då jag detta år behövt prioritera. Och att ge andra småbarnsföräldrar prestationsångest är inte min mening. Inspirera är det jag vill göra och att göra allt det där fix från grunden är ju det jag fullkomligt älskar.
Men som sagt i år känner jag mig nöjd såhär.






Chokladdoppade marshmallows - perfekt när det kommer barn som är ägg - mjölkprotein känsliga. Använd mjölkfri choklad bara.









Vimplar till "Köbekagerna"






Dagens kalas DIY. Fjärillsfix.


Njut av dagen vänner, gräset är grönt och syrenen blommar. Älskar´t!


KRAM







4 kommentarer:

  1. Tror jag får invitera dig till vårt kommande ”dubbel”kalas här hemma ;-) kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt gick bra på kalaset! Vilka roliga saker och godsaker.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. härligt... tror det kommer bli ett fin-fint kalas! Här går vi också i fixa-kalas-tankar. Roligt pyssel det där!

    SvaraRadera
  4. Kul med kalas...åtminstone för barnen;)))
    Dom såg goda ut dom där marshmallows......
    Ha en fin kväll!!
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera