torsdag 4 april 2013

IGÅR AGERADE DEN BRÖDKORG...




...Idag får den ge plats till salt, peppar, en god olivolja och färska kryddor. Trevligt att sätta fram på bordet till middagen eller vad tycker ni?






Bästa saltet smaksatt med parmesan och basilika. Visste ni att saltblandningarna från Nicholas Vahé är handgjorda? 
Har ni inte redan smakat så gör´t. 






Och så denna olivolja smaksatt med pistage - to die for. 
Den är inte alls som vanliga smaksatt oljor och jag är kräsen när det gäller smaksatta saker. Perfekt till att ringla över en sallad eller doppa brödet i till maten.

Dagens tips från mig nu är det dags för lunch, en nyttig sådan. 
Jobbar på en receptsamling med nyttiga och snabblagade recept, låt mig få återkomma med den som med så mycket annat ;)

Fin torsdag till er!



11 kommentarer:

  1. Vilken fin korg! Och kan användas till mycket då förstår jag;)
    Nyttigt och snabblagat låter spännande, skulle passa mig...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag också! Trevlig att ha på bordet :)
    Tack för dina fina små tips!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. snyggt... och den där receptsamlingen låter spännande!

    SvaraRadera
  4. Härlig korg och vasen också....har sett att det är fler bloggare som har köpt den;)))
    Hoppas familjen mår bra nu;)
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Absolut, både trevligt och snyggt! kram kram

    SvaraRadera
  6. Superfint! Särskilt när du har så mycket fint i den :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det blev ju hur fint som helst med korgen och nu blev jag riktigt nyfiken på saltet och oljan. Har sett produkterna på nätet men inte tidigare läst om någon som faktiskt har provat:) Kram//tanja

    SvaraRadera
  8. Den där fina korgen är jag ju lycklig ägare till :) älskar dina bilder Lena du är så duktig med kameran stor kram Diana

    SvaraRadera
  9. Snyggt!! Jag har ett gäng såna korgar jag med. Två står i köket fyllda med just sånt som du har i din där på bilden, och två andra får vara förvaring fyllda med ljus i olika former och sen har jag några korgar till som jag inte kommit på nåt att göra med - ännu ;=) kram Milla

    SvaraRadera
  10. Hej, fina!

    Går det att beställa produkter ifrån Nicolas Vahé ifrån din butik? =)

    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja självklart går det jättebra. Maila mig så löser vi det :)
      info@detaljerian.se

      KRAM

      Radera