fredag 12 april 2013

DETOX?




En ny favorit i huset är denna prosecco och inget mer avancerat än så, men vansinnigt vad god den är.
Ikväll hänger jag i soffan med en trave magasin jag inte hunnit mig igenom, ett glas mousserande och total tystnad. Tjejerna sover och jag njuter av en stunds ensamhet. Jag älskar liv och rörelse, middagar, vänner på besök och familjära stunder men ibland är en lugn stund som denna mer än välkommen.

Jag har också tillbringat kvällen med att läsa om detox, är det någon som provat någon form av detox diet? Min plan är att starta på måndag och köra ett par veckor, men mer än så tror jag inte att jag kommer klara. 
Behöver göra en liten utrensning helt enkelt. Har under den senaste tiden fått dålig hy, uppsvälld mage och känt mig trött och hängig.

Om nu detta kommer hjälpa vet jag ej men håll utkik och följ mig här på bloggen.


L

14 kommentarer:

  1. Lät som en skön kväll! Nä, har aldrig "detoxat".
    Tråkigt att inte känna sig helt ok... :(
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  2. Vad är detox? Säger bara en sak, tagga ner på tempot.. Du har definitiva stress-symptom.
    Ta ledigt en vecka och rå om dig själv och dina barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt tempo är inte alls särskilt högt just nu men det låter ju urhärligt att bara kunna ta en veckas semester sådär :)

      Radera
  3. Härligt med lite egentid stor kram Diana

    SvaraRadera
  4. Har prövat detox en gång...men jag tyckte inte det var nåt speciellt...men man kanske ska ta det ett längre tag för att känna av resultat....visst är et härligt med egen tid ibland;))
    Ha en jättemysig kväll nu vännen!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Det finns inga som helst vetenskapliga bevis för att detox påverkar kroppen positivt. Dra ner på tempot och försök sluta stressa istället, det är garanterat mer effektivt. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bevisat att detox hjälper hyn,inte särskilt svårt att se resultatet heller.Just open your eyes!

      Radera
  6. Ser du inte symptomen när de är så uppenbara? Du verkar vara en sådan som måste göra något hela tiden. Det är inte förbjudet att bara vara hemma och rå om sin familj heller. Aw och finmiddagar för jämnan. Varför inte bara vara dig själv en helg utan denna hets med bjudningar och jobb dygnet runt? Hej från Lotta K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke. Om jag får vara den jag är så är jag en människa som älskar att ha projekt men jag försummar inte min familj för det. Aw hade jag gärna gått oftare på och middagar med vänner är uppskattat av oss alla, barnen får roa sig med sina vänner och vi njuter av de vuxnas sällskap. Jag upplever det inte som något hets alls.
      Däremot hoppar jag gärna över kvällshäng i tv soffan och gör något som tilltalar mig mer ;)Som i detta inlägg, efter att ha haft fredagsmys med barnen valde jag ett glas prosecco och inredningsmagasin framför Lets Dance.

      Radera
  7. Har ”bara” testat en flaska detox som man druckit med vatten under ett par dagar. Det har inte märkts något speciellt för mig.
    Egen tid är viktigt. Gillar också Prosecco ;-) kram

    SvaraRadera
  8. Härlig kväll! Jag har bara köpt sådan som finna på hälsokost.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Min sambo körde en riktig detox och det gjorde underverk med honom. Två veckor strikt och sen la han till olika typer av mat efter hand, rekommenderas!

    Lycka till :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, jag har faktiskt blivit rådd av en läkare då hudproblemen starkt visar ett samband med tarmarna som krånglar.
      Kram

      Radera
    2. Varför krånglar dina tarmar?

      Radera