onsdag 17 april 2013

DAG 2



Hälsomusli med blåbär - yummmiiiii!


Helluuuuu!


Jag har nu min andra Detox dag, å ja visst är det en liten omställning men det känns ok. Jag förstår att man kan göra det på många olika sätt och jag kör mig egna variant.
Jag har minskat på mjölk- och veteprodukter samt uteslutit socker, alkohol och kaffe.

Efter att rådfrågat i hälsokostaffären fick jag tips om denna Pure Cleanse, kur på 60 dagar som har en renande effekt. Vi får väl se.






Morgonen startar jag med musli, blåbär, juice och ägg.

Recept på min hälsomusli får ni här:

1 dl honung
4 msk rapsolja
2 1/2 dl vatten
5 dl havregryn
1 dl havrekli
1 dl krossade linfrön
2 dl solrosfrön
1 dl valnötter
1 dl pumpafrön
1 dl hackade torkade aprikoser
1dl hackade katrinplommon
1 dl goyibär
1 dl russin

Blanda alla torra ingredienser utom den torkade frukten i en bunke. Blanda sedan honung, olja och vatten och häll det över grynen och nötterna. Rör om. Strö ut blandningen på en plåt klädd med bakpapper och rosta i 200°C ca 30 minuter. Rör om då och då. Ta ut plåten och låt müslin svalna innan du blandar i den torkade frukten. Förvara mörkt i en lufttät förpackning.


Ha en fin onsdagskväll!





8 kommentarer:

  1. Muslin ser jättegod ut! Jag försöker låta bli socker o mjöl helt o hållet... kram Suss

    SvaraRadera
  2. Önskar dej lycka till med utrensningen....här blir det ingen utrensning eller "äta bra" på över en vecka...för vi reser ju till Irland på söndag och då blir det både wiskey o ginnes öl (vet inte hur det stavas, hihi..) en Tema resa på fem dagar, vi blir 19 st...vi åker härifrån till Arlanda med min väninna och hennes man, dom andra 15 st känner vi ju inte....ska bli spännande;))
    Ha det gott vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gjorde en liknande förra veckan, men den blev bränd efter en kvart! Så nästa gång får jag sitta vakt !
    Kaffe det skulle jag inte klara mig utan, det ärq ju så gott!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra för dig. Jag klarar mig inte utan kaffe ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Detox låter ju jättebra! Jag har faktiskt tid hos en sjuksköterska/kostrådgivare till veckan för att jag känner att mitt sockerintag har blivit till ett beroende. Jag har också fått problem med dålig hy och mage och känner att jag måste vända på detta på något sätt. Kanon att du har kommit igång och du är så duktig som fixar det på egen hand, där är jag inte än tyvärr. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Intressant med detox, skulle själv behöva testa att rena mig själv lite. Känns om om det sitter mycket slaggprodukter i kroppen som man skulle bli av med. Spännande att se hur det går. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  7. Lycka till, eller vad man säger?
    Ang vinlådorna i trä... jag brukar beställa via vinguiden, och ibland erbjuds trälåda när man köper ett visst antal av samma sort ;)
    Trevlig helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera