onsdag 3 april 2013

BUBBLIGA VASEN...




...dyker upp i var och var annat hem just nu från olika märken och i diverse former. Min från H&M Home och hos mig fick den agera ljuslykta, det blir ett magiskt sken när ljus skenet speglas mot bubblorna. Tror närmare bestämt det måste inhandlas ytterligare ett par stycken till sena sommarkvällar på altanen.

Intill vasen ligger morgonens kardemummascones i en korg från House Doctor, vi har sjukstuga hemma så jag passade på att göra favoritfrukosten till de små.






På instagram önskades receptet så varsågoda! :)


6 Personer

  • 7 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk malen kardemumma
  • 1/2 tsk salt
  • 1 1/2 tsk bakpulver
  • 1/2 dl råsocker
  • 125 g kallt smör
  • 1 ekologiskt ägg
  • 2 dl mjölk

  • Sätt ugnen på 250 grader.

  • Blanda vetemjöl, kardemumma, salt, bakpulver och råsocker i en bunke.Tärna smöret och nyp ihop det med de torra ingredienserna. 
  • Vispa samman ägg och mjölk.
  • Blanda vätskan och de torra ingredienserna till en deg. 
Rulla runda bollar av degen och lägg dem i muffinsformar.Grädda dina scones gyllene i mitten av ugnen i cirka 10 minuter.Jag tycker det är godast att äta mina scones när de är nybakade med smör, ost och marmelad. 




Nu ska jag plantera blommor som ska få ge lite liv utanför butiken.


Vi ses!


KRAM




7 kommentarer:

  1. Ja, bubbelvasen figurerar även i mitt hem. Den runda varianten. Den från H&M. I mina drömmar figurerar den runda bubbliga Dagg från Svenskt Tenn, men priset ligger aningen över min smärtgräns, tyvärr. :)
    Det var väldigt fint att använda den som ljuslykta. Bra tips!

    SvaraRadera
  2. vilka härliga bilder... krya på er i sjukstugan!

    SvaraRadera
  3. Bubbelvasen är verkligen fin! Gott med scones.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Så fint! Du är otrolig på att baka och pyssla!
    Krya på er i sjukstugan!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Jag blir så glad varje gång jag kikar in till dig och får syn på din header!! Jag blir glad av att se den! Jättefin!! De där små bubbliga har jag också fastnat för... hittade en mindre hos Blomsterlandet so jag gillar också :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Mmmm, goda scones! Och gööörsnygg lykta :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder Lena och goda scones stor kram Diana

    SvaraRadera