tisdag 19 mars 2013

EN MÅNDAG.



Nybakade kanelbullar med iskall mjölk, finns det något godare? Nja tveksamt, i min smak i alla fall.


Hallå Raringar!


Igår hade jag en ledig dag tillsammans med mina små tjejer och den var verkligen mer än behövlig, lättsamt och mysigt!

Vi började med ett kanelbullebak på morgonen och jag minns själv mycket jag gillade just kanelbullebak som liten. Allt från att plocka fram ingredienserna till doften när varma bullar tas ur ugnen. Och så det bästa. Iskall mjölk och man fick äta så många bullar man bra orkade.

Och så fick det bli igår. Innan vi åkte in till stan åt vi bullar med mjölk till mellis. Sedan blev det shopping på stan, lunch, ett besök i godisbutiken och så avslutade vi med bio.

En dag vi kommer prata om länge!






Hemma hos oss är det mycket pastellfärger just nu, jag längtar ihjäl mig efter våren och ljusa pasteller känns helt rätt.


Nu ska jag avsluta lunchen och fortsätta jobba.


Vi ses!



10 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med bullmak och baklukten ;)
    Ser ut som ni hade en underbar dag ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Jaa nu längtar man efter våren...som kom av sej, kan man säga...här har det snöat lite lätt...usch!!
    Gott med bullar...mums!
    Ha det gott!
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni hade en härlig dag... och pasteller gillar jag också just nu. Vår, ja tack! :-)

    SvaraRadera
  4. Låter härligt, det är ju riktigt smaskens!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att få en dag med tjejerna, misstänker att jobbet kräver en del!
    Vill också ha vår NU!
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Åh vilken härlig dag ni hade!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Pasteller är riktigt härligt, även om det inte finns hos mig... inte än i alla fall :-) Det finns nog inget som går upp mit doften av nybakade bullar!! Mmmm! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  8. kanelbullar och mjölk är något speciellt det. Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Får nästan dåligt samvete när du är så duktig och bakar. Uppskattat av barnen gissar jag :-) Ha en fin vårdagjämning!

    SvaraRadera
  10. Nybakta kanelbullar och kall mjölk är ju sååå gott!! Tror bestämt jag måste baka snart :) Gissar att barnen uppskattade både bakningen och fikastunden!

    Kramar Bella

    SvaraRadera