onsdag 6 mars 2013

EN LITEN NYHET...




...Står nu på sin plats i vardagsrummet. 

Tiden bara rusar fram, bloggtiden är liten just nu men jag håller er uppdaterade via instagram. Lifestylebylena!

Ett nytt hemmabygge har fått agera soffbord och jag måste säga att det blev riktigt bra. Innan hade vi strind soffbord från ikea vilket jag nu känner har varit på tok för litet.


How to do?

Inhandla följande:

- Två lastpallar, fråga en snäll hantverkare eller butiksägare som regelbundet får varor. Alt finns de att köpa på byggvaruhusen.

- Vit färg

- Fyra industrihjul, mina kommer från hjula

- Glasskiva, rekommenderas i härdat glas då pallarna inte alltid är helt jämna, jag beställde min hos en glasmästare till priset av 800 kr.

Måla pallarna, 2 - 3 gånger. 
Skruva fast hjulen under en utav pallarna, vänd sedan pallen och lägg den andra ovanpå. Avsluta med glasskivan, för att få glasskivan att ligga på plats kan man lägga små "silikonpluppar" minns inte det riktiga namnet med de finns på byggvaruhusen.


Nu ska jag fortsätta jobba här!

Vi ses!

KRAM



12 kommentarer:

  1. Så fint bord du gjort! Gillar även vasen med vackra tulpaner och den snygga kudden i soffan!
    Ha en fortsatt fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag har tänkt gjort...har en lastpall, men jag kan få tag på flera...men jag kommer aldrig till skott...jag tänkte lite mer "rå" stil bara:) att inte måla det...men ditt bord blev ju bara sååå coolt:)
    Som sagt precis i min stil:))
    Hoppas du har det bra!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  3. Vad fint och bra det blev! Jag heter Ninni144 på instagra ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. snyggt... galet snyggt! :-)

    SvaraRadera
  5. Snyggt och enkelt! Ska nog prata lite med min J!
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Lätt som en plätt med hantverkare i huset ;-)
    - fint blev det :-)

    SvaraRadera
  7. Himla snyggt!! Riktigt bra gjort! Passa in fint i rummet! Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Det blev fint där hos dig! Kul att ha något som man gjort själv också sådär.
    Hoppas att jag får tid att komma förbi din butik någon dag, som aldrig tycks bli av:(
    Kram Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Så snyggt, ska nog övertala mannen att vi gör ett till allrummet som idag blir klart efter en ombyggnation;)
    Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  10. Snyggt!
    Det går att använda dessa pallar till mycket, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Såååå himla snyggt!!!! Wow! Tufft med sådana bord tycker jag! Och så vacker vas, gillar hur den tar upp färgen i den überfina kudden (en sådan mååååste jag köpa!!!)

    Önskar dig en finfin helg!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Gillar verkligen det! Har ett liknande i tv-rummet, men mitt har fått en skiva av marockanskt kakel på senare tid. :)

    Kramar

    SvaraRadera