lördag 16 mars 2013

ATT SERVERA PÅ KLINKERS..




Jag är så vansinnigt förtjust i idén att servera mat på klinkerplattor. 
På allt ifrån sushirestauranger till lyxkrogar dyker de råa klinkerplattorna upp och jag gillart! Igår serverade jag själv kvällens förrätt på samma sätt.

Vill man göra sina egna är det bara att besöka byggvaruhuset och be om att få köpa några provplattor, sedan sätter ni små möbeltassar under som skyddar bordsytan och ger stabilitet. 
Själv kommer mina från Nicholas Vahé/House doctor och såklart finna de att köpa hos Detaljerian. Och priset är 25 kr resp 35 kr st beroende på storlek.


Inläggen har inte varit många den senaste tiden men nu ska det minsann bli ändring på det ;)


Njut av lördagen!

6 kommentarer:

  1. Kul idé... och snyggt!
    Önskar dej en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Smart idé! Har bara kommit på idén att ha som bricka/"duk" (stora plattor) på köksbordet, samt underlägg till glas (små plattor)
    Tack för tips!
    Ha en fin helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips! Det har jag inte sett någonstans. Kan bero på att jag inte äter sushi?
    Önskar en bra löradag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilka är fördelarna?

    SvaraRadera
  5. Va coolt att servera på klinkers!!!
    Ser gott ut också...nu är det en sen lördagskväll...och jag önskar dej en mysig söndag,min vän!!
    Kramen

    SvaraRadera