lördag 23 mars 2013

Á LA POLLY ROCKS...




Har ni ätit Polly Rocks någon gång? Tagit en gul och en svart samtidigt och njutit av citron och lakrits kombon? Ikväll improviserade jag en "Pannacotta rocks". En lakrits och citronpannacotta. Makalös. I min smak alltså.


Receptet bjuder jag på här:

4 port

Lakritspannacotta
50 g marabou saltlakrits
1,3 dl vspgrädde
1 msk socker
1/2 gelatinblad

Blötlägg gelatinbladet i 5 min. Koka upp grädden och ta den från plattan. Rör ner socker, gelatinblad och choklad. Häll upp i portionsglas.
Ställ pannacotn kallt i ett par timmar.

Ett par timmat senare...

Citronpannacotta
50 g marabou vit choklad
1.3 dl vispgrädde
1 msk socker
1/2 gelatinblad
Saften från 1/2 citron

Blötlägg gelatinbladet i 5 min. Koka upp grädden och ta den från plattan. Rör ner socker, gelatinblad och choklad. Ta ut lakritspannacottan från kylen och fyll på med citronpannacottan.

Låt stå kallt i ytterliggare ett par timmar.

Dekorera med en skiva citron och ett grönt blad.

Servera!


Och så hade vi färsk potatis premiär, en grillad sådan. Äntligen. Och vårkänslorna blev plötsligt på topp.






Det är min lördagskväll det men jag vet att många av er andra bloggerskor njuter av något helt annat ;)


Imorgon åker vi till ljuvliga vänner i Norrköping, förra gången vi var där såg det ut så HÄR.



KRAM



8 kommentarer:

  1. Ha en mysig lördag kväll och en fin söndag!!!
    Kramisar till dej!!

    SvaraRadera
  2. Älskar sötsaker och efterätter.det där såg ljuvligt gott ut:)ha en skön söndag..kramizar

    SvaraRadera
  3. Färskpotatis det var inte dåligt! Det som är så gott!
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Åh så gott, jag älskar citron o lakrits! Kram

    SvaraRadera
  5. Kikar in som hastigast för att önska dej en fin påsk vecka;)))
    Ha de gott!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  6. Jag är ingen älskare av lakrits... men potatisen ser himla god ut! ;) :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Låter som spännande pannacottavariant!

    Norrköping alltså. Där har jag halva min släkt. Och de har pool de med. Verkar Norrköpingskt :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera