torsdag 14 februari 2013

HAPPY VALENTINES DAY!




Till mig från finaste mannen. Serverades med 36 bitar favorit sushi. Älskar!


Hej och förlåt.


Det var verkligen inte meningen att bara försvinna bort sådär. Allting hände på en gång och bloggen föll plötsligt ner en bit på listan.
Jag har haft en "mardrömsvecka", allt det där som bara inte får ske händer plötsligt samtidigt med diverse andra krämpor. Och så ett vansinnigt ryggskott, en förstoppad mage, en magsjukekänsla på det tillsammans med feber och vansinnigt mycket att göra på jobbet.

Men jag förundras av er alla härliga människor som kikar in här, trots min fråmvaro. Alla er som lämnar kommentarer och mailar. Och alla vänner som ringer, smsar och undrar vart man tagit vägen.
Det uppskattas ska ni veta!


Och så höjdpunkterna.

När jag en morgon är på väg till butiken, från ett tidigt uppdrag hemma hos en kund, trött och uppgivet funderar jag över hur jag ska orka skotta bort nattens snö som kommit och lagt sig som ett tjockt täcke utanför butikens ingång och uteplats. Ryggen värker. Magen värken. Och alla dessa värktabletter som gjort mig vansinnigt illamående.
Men väl framme är det någon som redan varit där, skottat bort varenda liten snöflinga och ställt skyffeln så fint på sin plats.
Underbara människa, hur fin får man lov att bli?
Efter att ha lämnat sina egna barn på förskola och skola, stressad på väg till jobbet stannar denna ljuvliga kvinna till och tänker på mig och min lilla ingång...


Eller...


När jag kliver innanför ytterdörren hemma och det ligger ett litet brev med mitt namn på. 
Jag öppnar och i finns ett kort med fina ord och en bit choklad.


Vackra människor, vad skulle jag gjort utan er?


KRAM




10 kommentarer:

  1. Grattis på alla hjärtans dag älskade vän!! Krya på dig.. Puuusss.. Hälsa familjen. Vi saknar er.. Love you! Cissi

    SvaraRadera
  2. Så fint det är med änglar i vardagen!
    Och inte behöver du säga förlåt... ibland är ju livet (eller typ alltid) faktiskt viktigare än det där med att blogga & sånt!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Fina, fina du! Önskar dig en kram och ett ♥ idag! Och så önskar jag att allt skräp lämnar din kropp bums!!!

    SvaraRadera
  4. Fina Lena såklart för att du är värd det :) kikar förbi tror jag på torsdag nästa vecka :) stor varm kram Diana

    SvaraRadera
  5. Oj stackars dig med en sån vecka! Hoppas du får en lugn och skön helg istället och får vara frisk!! Var rädd om dig, kram vännen

    SvaraRadera
  6. Åh nej vilken vecka! Hoppas du mår bättre nu.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Låter inget vidare, hoppas ni får en fin helg.
    Fin blogg, nu får jag ta å kika runt lite här, kram

    SvaraRadera
  8. Oj det var mycket på en gång! Som det ofta blir när man dessutom hamnar i stresstillstånd över det... Hoppas det känns bättre och att du får chans att vila lite. Goa människor runt dig! Jag gissar att du inte åt upp alla bitarna sushi själv?! Men man man kan ju verkligen äta massor av det, åt en "sumo" förra helgen storleken över large, och funderade om man verkligen kan måffa 15 bitar själv. Men det gick ju utmärkt!
    kram Milla

    SvaraRadera
  9. Både dåligt och gott!!!...thats life ;) Men vilken snäll människa som hade skottat åt dej !!!Hoppas du mår bättre nu...och kom ihåg att sköta om dej!!!
    Ha en fin helg vännen!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  10. Det kalla jag kärlek! Så trots en jobbig vecka så känner du dig troligtvis riktigt uppskattad! det är du verkligen värd!
    Hoppas helgen blir lugn och du blir bättre med rygg och mage!
    Många kramar från mig!
    Helena

    SvaraRadera