tisdag 1 januari 2013

UT MED JULEN - IN MED VÅREN




Det mesta av julen är nu bort plockat, endast granen och pepparkakshuset är kvar. Men snart åker även de ut.



Hej!


Och Gott Nytt...

2013 är här och jag tror att det kan bli ett riktigt bra år!

Julen är förbi och våren får gärna komma tidigare än någonsin. Grönskan. Blommor och så alla glada människor som kryper ut från sina hem, promenerande längst med gatorna. 
Stans uteserveringar är fullsatta och på borden står glas fyllda med iskall rosé.






Krispiga tulpaner står på bordet, och rosa fick det bli idag.









Och så en Famous Frocks - min favorit bok just nu. Hittade den i Berlin och mitt namn stod tydligt skrivet på den. 
Berättar med om den en annan dag.






Nu ska jag krypa ner i ett bad, lägga en ansiktsmask och så ska bryn och fransar få en litet omgång.


KRAM


12 kommentarer:

  1. Vilka jättefina vaser med tulpanerna i!

    Och god fortsättning på 2013 till dig! Såklart att det kommer bli ett bra och härligt år. :)

    SvaraRadera
  2. Ja du har ret, ud med julen og ind med foråret :-) Jeg elsker også blomster...! Rigtig god fortsætning på 2013.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Jag har också städat bort julen och köpt tulpaner idag :)

    SvaraRadera
  4. Skönt med lite ompyssling.
    God fortsättning på nya året!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  5. Vilken spännande bok!! Jag har ingen aningsfull det är för en bok, men det där omslaget... I like! Jag tycker att det står mitt namn på den också :-) Ska bli kul att höra mer om den! Tulpaner = vårkänsla! Jag önskar dig god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  6. Ja lite rosa tulpaner vore inte fel, kanske blir ett inköp för mig i morgon också. Tyvärr tror jag inte vintern är över ännu det kommer nog fler snöoväder (jag är inte så optimistiskt till vår än om man säger så) önskar dig iaf en god fortsättning på 2013 med eller utan snö!!!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Samma här bort med julen och in med våren :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Tjusig bok!
    Ja, jag vill också ha tidig vår!!!!
    Här är granen utslängd, och resten åker lite i taget, fram till söndag, då allt förhoppningsvis är borta! :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Yes nu längtar vi efter vår! ska också plocka bort all jul så fort som möjligt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Visst längtar man efter våren nu och allt det som den för med sig :)

    Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Ja nu får våren gärna skutta hit. Vi har inte haft något julpynt mer än två stjärnor och en ljusstake, och stjärnorna får nog vara kvar ett tag till.

    SvaraRadera
  12. Hej! Lampfoten (som hade en silvervit skärm), kommer från Clas Ohlson ;)
    Tack för dina fina ord :)
    Kram /maria

    SvaraRadera