måndag 7 januari 2013

TANTEN I MIG...




Långt inne i mig bor det en liten tant. Tant Lena kallar vi henne. Ja det passade ju faktiskt ganska bra ;)
Det är en tant som älskar att baka 7 sorters småkakor, servera dem på vackra kakfat tillsammans med gammelmormors servis.
En tant om har koll på gästerna och att de verkligen smakat på bakverken. Ja alla de sju sorterna. Om det inte finns fler än så.

Jag kan ibland längta efter att få bli mormor, eller snarare mormorsmor eller mormorsmormorsmor. Ja mormorsmormorsmor passar bäst. Att få rå om alla som är nära, baka i oändlighet, bjuda på söndagsmiddagar och bara njuta!

Samtidigt vill jag fortfarande träna och vara stark, vara ugn i sinnet och kanske till och med klara av att trippa runt i högklackat och vara en aning glammig ibland.

Ja en sådan tant vill jag bli!






Från och med idag håller jag min lilla butik stängd på måndagar och jag passar på att jobba hemifrån. Får också möjligheten att göra små ärenden och utflykter.
Idag hade jag en lunchdate på den lilla Essinge Ön. Därefter åkte jag förbi en galleria och hittade detta bedårande lilla kakfat. Ja för det är inte så stort. Uppskattningsvis 20 cm högt.






Så var jag ju bara tvungen att baka en sats "Finska pinnar". 
Är vansinnigt svag för småkakor.






Men nu ropar de små och jag ska ta tag i middagen.


Beroende status = Tummen upp!


Tack fina bloggläsare!


KRAM



15 kommentarer:

  1. Kikar in för att önska "tanten" en fin start på veckan! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Då är vi två tanter :-) Jag har också kikat på sådana :-) Finska pinnar är supergott dessutom!

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt kakafat! Tant hm kankse till viss del att man är ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. alla har vi väl en liten tant inom oss som vill komma ut... bara att ge efter, för vad kan vara trevligare än småkakor, fina kakfat och kafferep!

    SvaraRadera
  5. Klart man vill bli en sådan tant! Vilket fint kakfat!!!

    SvaraRadera
  6. O jag vill bli en pantertant, grrrr. Lät som en härlig start på veckan med både shopping, lunchdate o bak. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Så skönt att kunna jobba hemifrån! Går det bra i din lilla butik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har det gått över förväntan bra, vilken är fantastiskt kul ;)
      Kram

      Radera
  8. Wow vad fint både kakfat och ord:)

    Läser ikapp och undrar hur många år sedan det är jag bloggade hihi;) Du har ju för sjutton öppnat butik!!! STORT GRATTIS!!! Jag skriver in denna adress direkt, så nästa gång jag är i Stockholm så ses vi! Vad roligt att invigningen och starten gick fint, butiken ser jättefin ut!! Och vad strongt av dig att göra upp med Pepsin, hejja dig!!!

    Varm grattiskram och god fortsättning!!

    SvaraRadera
  9. Så gott med småkakor :) underbara kakfat. Bra att du låter tanten inom dig komma ut ibland! Hoppas du får en fin vecka.

    /S

    SvaraRadera
  10. Jättesött kakfat! Och jag är säker på att Tant Lena en dag kommer trippa fram så sött på klackar och besöka sina barnbarnsbarn och bjuda på de godaste finska pinnar, cupcakes och macarons man kan tänka sig!
    Kram fina du!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Det var väl en härlig tant...tant Lena ;))
    Snyggt kakfat!!
    Kram från bia

    SvaraRadera
  12. Tant Diana ansluter till klubben jag kan baka schackrutor och syltkakor..;) kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recept på chackrutor tas gärna emot ;) det får bli mitt nästa bak. Har faktiskt aldrig provat förut.
      Kram

      Radera