tisdag 8 januari 2013

ORDNING & REDA...




På mitt skrivbord idag är det ordning. En del färg har det också blivit. 
En teckning från Tindra och lite påbörjat DIY.
Nya förvaringsboxar från House Doctor och krispiga tulpaner.
Och till vänster hänger den här tavlan.







För övrigt gillar jag ordning och reda. Var sak på sin plats, rena köksbänkar där endast användbara köksdetaljer, färska kryddor, oljor och en bukett blommor får lov att stå. 

Fina förvaringboxar att lägga viktiga papper eller barnens leksaker i är en hit.
Men det får samtidigt inte bli för "naket". Det får gärna finnas prylar framme bara de är i ordning & reda, inte "slängda" eller rörigt ställda.

Och så kommer vi till den där pappershögen som jag aldrig blir av med, som ligger så fint på en stol i köket. Tills det kommer gäster. Då läggs den så fint in i en alldeles för litet skåp och när gästerna gått hamnar den 
åter på stolen igen.

Har ni någon pappershög hemma hos er?


Njut av en fin tisdag!



KRAM


Pssss. Ni missar väl inte den finfina tävlingen om en Ester Eleonora sjal? Kika in hos Dianas Drömmar...

9 kommentarer:

  1. Hihi.. pappershögen finns här också..;)

    Härligt inspirerande inlägg, ska fixa och dona lite här hemma idag:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har alltid en aktuell hög som väntar på att gås igenom! och som du säger ligger den på en stol och flyttas hit och dit! annars vill jag också ha ordning på papper!
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Härligt med ordning och reda, jättefint! kram

    SvaraRadera
  4. Jag är också en vän av ordning o reda ;))
    Jag har sällan pappershögar...jag rensar eftersom ;))
    Tror jag måste köpa lite tulpaner idag, hihi....
    Kram från bia

    SvaraRadera
  5. Åh, dessa underbara pappershögar... kan inte förstå varför min kära sambo inte gillar dem *hihi* ... men det är också skönt när man har ordning och reda :) (vi har också jättefint när vi får gäster *ler*)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Jodå visst finns det högar.. och man har oftast stenkoll på högen =) Alltså vad som är i den ;) Haha Kram

    SvaraRadera
  7. Min vän här finns många högar! Vi fixar ett arbetsrum just nu men kommer liksom inte på var vi ska lägga alla saker! Så fint du gjort med tape på galge - fiffigt!! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Jodå en papperhög finns allt, men jag gillar den inte ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Ordning och reda är ledordet här hemma också. Men det är inte alltid så lätt i en stor familj.... :)

    Kramar

    SvaraRadera