onsdag 9 januari 2013

FRUKOST NUMMER TVÅ...



Sitter jag här i mitt lilla lugn och äter just nu.
Frukost nummer ett åt jag innan morgonens besök på gymmet, då på stående fot med trotsiga barn och en stressad man. Så långt ifrån harmoniskt man kan komma.

Jag äter alltid två frukostar, en hemma och en på jobbet. Det är mina viktigaste mål, de liksom kickar igång mig. Och om jag hoppar dem äter jag garanterat sötsaker under kvällen, jag blir en riktigt liten skåpråtta som i värsta fall springer ner till mataffären fem minuter innan stängning och köper en stor påse godis som jag nästan "hetsäter", inte alls särskilt njubart
Idag blev jobbfrukosten hemma med en öppen mailbox och denna låt på play.






Smoothie med gojjibär, havtorn, blåbär, mango, hallon och banan.
Klassisk leverpastejsmackor.
Apelsinjuice.
Proviva hallon och granatäpple.
Apelsin.
Grönt te.






Men nu måste jag sätta lite fart här.
Till alla er som har sockerberoenden, har fått både kommentarer och mail om det, så kommer ett inlägg till er lite senare i veckan.
Jag har också varit där, på den tiden då jag jobbade i en godisaffär. 800 kvm stor och jag åt godis från morgon till kväll.


Njut av dagen!


8 kommentarer:

  1. Åh! tips om sockerberoende ser jag fram emot... min stora akilleshäl är coca cola och choklad. Alldeles för mycket och alldeles för ofta.

    Vilken vacker frukost och inspirerande frukost.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Lycka till med avgiftandet :)

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig frukost... slår klart de där på stående fot!

    SvaraRadera
  4. Kul att du tog till dej mitt tips om gojibär;)))
    Äter det varje dag...men den här gången slapp jag inte förkylningen...utan fick två på ca: en månad...usch !!
    Håller tummarna för att det ska gå bra ;))
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra med två frukostar, låter mysigt. Man skall ju tydligen äta frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en fattiglapp.
    Caroline

    SvaraRadera
  6. Sikke en herlig frokost, det smager bare meget bedre når man gør lidt ud af den :-)
    Rigtig god aften kram Tina/OddStyle

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar frukost! Här blev det en kopp kaffe och en tryffel till frukost kl 16.00 efter nattjobb!
    Kram Helena

    SvaraRadera