fredag 28 december 2012

TOFFLOR




I väntan på att tjejerna ska vakna står de allra sötaste små tofflorna redo. Kaminen är tänd, sconsen står i ugnen och för första gången på riktigt länge har jag gjort färskpressad apelsinjuice.



Godmorgon!


Dessa mornar alltså. Kan de alltid få lov att vara så här? Bara så himla härliga.
Att få vakna av sig själv, dra sig en stund. Kliva upp i tystnad och se de små sussa vidare. När de vid närmare nio vaknar till är de på ett strålande humör, utvilade och redo för dagen.

I mellandagarna har butiken kortare öppettider, 11 - 16 vilket ger mig tid både före och efter till så mycket mer. I eftermiddag efter stängning hoppas jag på ett besök på gymmet.






Tofflorna hittade jag i en alldeles underbar liten butik i Berlin. De är handgjorda och ni hittar dem HÄR.






En bus sugen liten E, tokar i sina tofflor.






Nej nu ska vi ta tag i dagen här.



Vi ses!

7 kommentarer:

  1. Så söta tofflor! Visst är det härligt med sovmorgnar!
    Skon du undrade över är mycket riktigt en julgransdekoration. Den är köpt på Myrra i Uppsala, och jag har för mig att jag sett att det är Lisbeth Dahl, men jag är inte säker på det ;) Visst är den vacker! Den och de andra kulorna på bilden, fick jag faktiskt i julklapp :)
    Ha en fortsatt fin Fredag fina du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. vilka ljuvliga tofflor... önskar dej en fin-fin dag!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har en fin jul, kikar in för att önska dig en god fortsättning!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Hihi..vad söta tofflor!
    Ibland måste man bara koppla av ;))
    Motion är ju ett jättebra sätt...efteråt känns det ju toppen, eller hur? Om man gillar att röra på sig förstås !
    Ha en trevlig fredag kväll;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är det bästa som finns att få vakna utan kliockan och äta frukost länge.
    Vilka söta tofflor.
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  6. Nej, jag dör vilka söta tofflor!

    SvaraRadera