söndag 23 december 2012

MACARONS MED JULSMAKER..




Det är dan före dopparedagen. Jag har checkat ut från kontoret och butiken. Jag har tre dagars ledighet framför mig och jag njuter av bara tanken. Tre dagar.



Hej,


En ljusslinga lyser upp den snötäckta balkongen, små små flingor faller från himlen, det är ett par minusgrader ute och ett sånt där alldeles perfekt väder för jul. 
Trots den senaste tidens jobb så känner jag mig i fas. Jag har sänkt viljan och "kraven" en aning. Istället för 30 olika hemlagade julgodis blev det tre och en köpt paradis ask. Tror inte att någon av oss dör av det. Det var det som hanns med helt enkelt.
Alla klappar är inhandlade och det är ändå det viktigaste, de där noga utvalda och handplockade som fnulats på så länge. Som absolut inte står på önskelistan men som när den väl öppnats bara är så himla älsvärd. De är ändå de allra bästa.
Nu sover två små förväntansfulla barn och jag kan nästan känna deras pirriga magar, förväntan på tomten. Och lilla T som imorgon ska sjunga i kyrkan. 4 år gammal. Själv hade jag varit vansinnigt nervös.







Macarones tillsammans med min favorit mousserande är bland det bästa som finns. En underbar kombo och ikväll med smak av jul.
Macaronsen ovan har smakerna pepparkaka, glögg, nougat och lakrits.



Nu önskar jag er alla en riktigt fin kväll!


KRAM

6 kommentarer:

  1. Macaron med glöggsmak lät ju väldigt spännande...!
    Önskar dig en riktigt god jul och härliga lediga dagar!!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig detsamma!
    GoD JuL!!! ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    Låter inte som så mycket ledigt med 3 dagar men så är det väl att ha eget...
    Hoppas du får en riktigt skön ledighet!!
    God Jul vännen, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Låter toppen, alltihop!
    Önskar er en riktigt fin jul!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mmmmm suuupersmaskigt!!!! Fina foton!!! Klokt tänkt med sänkta krav - bra gjort!!!!

    Önskar dig en riktigt God Jul!

    Stooooooooooor kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera