tisdag 11 december 2012

JULSTÄMNING...



Julen är liksom min grej, fullkomligt älskar den och det har jag alltid gjort.
Pysslet, fixet, matlagningen och det bästa - julgodiset!
Men i år är jag en aning frustrerad, jag hinner liksom inte med. Jobbet och butiken tar så mycket av min tid just nu vilket det måste få lov att göra. 
Det är nystartat och julshopping pågår för fullt!



Hej!



Tidigt i morse satt jag i stolen hos min frisör och fixade håret inför jul. På väg därifrån kilade jag inom en liten galleria och fick med mig årets första julklapp, äntligen. Nyårskläder till mig och tjejerna fick också följa med.

Nu försöker jag skapa julstämning här hemma, knäcken kokas, den här låten spelas i högtalarna, brasan är tänd och överallt står levande ljus.









Saffranstryffel med cognac.

Nu är det dags för lite mer aktivitet här på bloggen och julgodis är temat de kommande dagarna. Jag kommer bjuda er på mina bästa recept ;)








Efter kvällens pyssel ska jag sjunka ner en stund i min lilla läshörna, bläddra i de senaste magasinen som ej hunnits med.


Återkommer med första receptet imorgon!


KRAM



11 kommentarer:

  1. Saffranstryffel låter inte dumt :)

    SvaraRadera
  2. Förstår mycket väl att du har ont om tid! Kan ju inte bli annorlunda! Men du får sänka kraven iår!
    Det blir jul ändå!
    Ser fram emot dina recept!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vart är min kommentar????
    Kul att få ta del av dina goda recept!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mysigt, härliga bilder Lena.Glöm inte bort att stanna upp och njut :) kra Diana

    SvaraRadera
  5. Men söta lilla männsika! Stressa inte ihjäl dig nu! Jul blir det oavsett om du hunnit med allt eller inte... Huvudsaken man är pigg och glad på julafton, då spelar det ingen roll om det saknas en godissort! ;) Tänk att denna jul blir lite speciell, med nyöppnade butiken! Och det är ju hur kul som helst att det julhandlas för fullt! Ny "julstämningsfaktor" för dig ;) Ta det lite lugnt och hinn med att njuta av tiden som är kvar fram tills jul, nu!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Jag förstår precis. det måste få ta sin tid med nystartad butik. så stressa inte sönder dig. vill så gärna hälsa på dig. har du någon adress, namn till butiken utlagd här på bloggen?
    kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Inte alltid lätt att hinna med allt man vill. =)
    Önskar dig en lugnare dag idag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Det låter smarrigt!!
    Nej ta det lugnt...o njut...jultiden går så fort...
    Ha det gott i vinterlandet!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen något extra med julen!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig julstämning du har fått till. Det är inte lätt att få ihop allt med små barn och företag, känner igen mig. Det får bli lite mer "köpebröd" i år, helt enkelt.
    (I mitt fönster hänger det saker som jag säljer i webbutiken).

    Kram på dig och ta det lugnt. Therese

    SvaraRadera
  11. Ta det lugnt människa!!! Det kommer bara surt efter annars.. Kram

    SvaraRadera