lördag 15 december 2012

JULKLAPPARNA...




....Slås in för fullt i min lilla butik.
Ute är det snöstorm och jag imponeras av alla tappra människor som kommer springandes in i butiken för att få de sista julklapparna avklarade.
Jag tycker det är riktigt mysigt - så länge jag själv får hålla mig inomhus.

Om en timme är det min tur att ge mig ut och hem. Hem och förbereda kvällens middag. Sju fina gäster kommer över på lite middagshäng.
Vi börjar med glögg mingel sen blir det grillad lammrostbiff med sötpotatisgratäng och diverse tillbehör. Vi avslutar med hemlagad pralinglass och en saffranstryffel till kaffet!  

Vad har ni för kvällsplaner?


KRAM

8 kommentarer:

  1. Så fina klappar! Vi ska till goda vänner hela familjen ikväll :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott det låter. Själv ska jag bara ta det lugnt och tända ljus och se på film ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  3. Så fina! Här hemma är lördagsmyset i full gång. Snart blir det godmiddag och sen lite mer förberedelser inför morgondagen glöggtillställning.
    Ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  4. Här har vi med haft goda vänner på besök, trevligt. Snart dags att hoppa i säng.
    Förresten, har du några problem att komma in på min blogg? En annan bloggvän nämnde att hon hade det nämligen...

    SvaraRadera
  5. Fina paket och det låter som det blir en väldigt trevlig kväll för er. Här har det varit dansshow för dottern så nu är vi hemma och tar det lugnt bara ;)


    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Fina paket
    Har inte slagit in ett enda paket ännu
    Hoppas ni hade en rolig kväll med all den goda maten
    Ha en skön 3:e advent

    SvaraRadera
  7. Tittar in för att önska trevlig tredje advent...
    sköt om dej!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  8. Mysigt det låter, jättefina klappar, kram

    SvaraRadera