torsdag 13 december 2012

JULENS FÄRG!



Förra årets jul valde vi bort den röda förgen. Istället valde vi att köra rosa, vitt och silver.



Glad Lucia alla fina!



Har ni sett något luciatåg under morgonen? Själv ser jag fram emot eftermiddagens luciafirande på förskolan där mina små är både lucia och tärna.






Dessa vart förra årets julkort och årets hoppas jag få till ikväll, på tok försent men det går nog bra ändå.









Det enda som vart rött förra året var tomten, och det var väl tur det för en rosa hade känts lite konstigt ;)









Julen firade vi i vårt lilla hus i Fjällbacka men i år stannar vi kvar här i stan.






Och årets färg får lov att bli röd, har hittade de allra ljuvligaste julgranskulorna och det var de som fick avgöra färg valet.


Nu ska jag sätta lite fart här i min lilla butik, har massvis med klappar som ska slås in.


VI ses!


KRAM








8 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin lucia:))
    Kram Bia

    SvaraRadera
  2. Oh så söta små tjejer!
    Är ju ny här och undrar vad du har för butik?

    SvaraRadera
  3. Vilka små sötnosar! Har inte kommit tillbaka till rött än, men har en hel kartong med bara rött som bara är att ta fram om andan faller på!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åhh, vilka fina tjejer inkl mamman :)stor kram Diana

    SvaraRadera
  5. Åh så fina bilder på fina tjejer! Härligt - någon som väljer rött till julen! Tycker det är lika kul när någon visar det, ibland är det som att det röda på julen inte är fint nog. Vilket ju är lite tokigt. Jag skippar dock numera otroligt mycket av det som jag pyntade med för 10 år sedan, då byttes det gardiner på flera håll och en massa krams framme men det kommer inte fram numera - och det känns rätt skönt. kram MIlla

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder på dina små:)))
    Och receptet på saffrans tryfflarna ser jätte gott ut :)
    Hör ska oxå göras julgodis i helgen.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga foton! Rosa och vitt, alltid rätt :-D

    SvaraRadera