tisdag 4 december 2012

IMPROVISATION!




Snittblommor är livskvalité för mig. Under flera år har jag en gång i veckan köpt en bukett av den sort som tilltalat mig ju då.
Men den senaste tiden har inget varit sig likt här hemma, inga snittblommor, halvt möblerat efter diverse hantverkare, ren tvätt som ej blivit vikt, tomt, kallt och nästintill "halvdött".
Nu måste det bli levande igen och jag tar tag i en ny sak varje dag. 
I kväll när jag handlade på Hemköp fick jag med mig några liljor hem, imorgon kommer en ny hylla till köket och på torsdag åker gardinstängerna upp.
I helgen pyntas granen och alla julsaker plockas fram...


Minns ni sagan om Petter och hans fyra getter? Jag kan den utan och innan men ikväll ville tjejerna höra en mer "modern" variant så vad gör man när man sitter där på sängkanten?

Lite improvisation helt enkelt. Och så här lät början.

- Ut i skogen bodde Petter med sin hatt och fyra getter. 
Första geten hette rosa, den älskade att såpbubblor få blåsa.
Andra geten hette grön, den ville ha högre lön.
Tredje geten hette svart, den ville bara va en katt.
Fjärde geten hette orange, den drömde om en egen lounge.
Hela dagen måste Petter hänga med sina fyra getter.
Rosa, Grön, Svart och Orange tog en paus i deras lounge.

Sen sa Evelina: - Förlåt att jag avbryter mamma men vad är en lounge?


Nu ska jag krypa ner i ett bad.

Vi ses Raringar!



4 kommentarer:

  1. Dom är härliga dom små liven...det var länge sen jag läste sagor....
    Och visst är det fint med snittblommor...
    Ha det gott i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fniss..här brukar det också hittas på sagor och jag börjar svamla nånstans mitt i och somnar...kram Diana

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag gillar Petter och hans fyra getter och ännu mer din variant. Och snittblommor är underbara! Kram!

    SvaraRadera