lördag 22 december 2012

BRASHÄNG I KYLAN...




Efter höstens lilla renovering har inte elementen i köket kommit på plats än vilket innebär att kaminen är tänd större delen av tiden vi är hemma.

Nu har tjejerna precis somnat och jag kör lite brashäng med varm choklad och ett par nya magazin. Jag behöver fyllas på med inspiration. 

Förresten är ni i fas inför jul? Själv känner jag mig nu helt redo. Vi har stökat av det sista under kvällen, alla klappar är inslagna, chokladfudge har kokats och skinkan är griljerad. Efter stöket kröp tjejerna upp i soffan med filmen Kalle Ankas julfavoriter. Efter alla högljudda skratt var jag ju bara tvungen att göra dem sällskap. Vansinnigt rolig. De bästa små kortfilmerna som jag själv såg som barn.
Rekommenderas verkligen!

Om en stund ska jag förflytta mig till soffan och se ett par av snitt av Morden i Sandhamn, har ni sett de nya avsnitten?


Hoppas ni har en riktigt härlig kväll! 




10 kommentarer:

  1. Brashäng låter härligt!

    Här börjar jag också känna mig i fas med julstöket, känns riktigt bra :).

    Vi har sett de avsnitt som de visat på tv nu men vi missade det senaste så det blir till att se på viaplay någon dag.
    Ha det gott och en ha en riktigt God Jul! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Jag jar inte sätt Sandhamn än, men jag har spelat in dom. Så det blir att njuta av dom i jul :)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  3. En brasa är aldrig fel... inte tidning och en kopp kaffe heller :-) De där avsnitten var riktigt bra! Har sett alla :-) Ha en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  4. Här är också allt klart men vi har bara julklappar att fixa eftersom vi åker norrut till mina hemtrakter i morgon för att fira jul. Önskar dig och din familj en riktigt härlig jul!

    Kram Ullis
    Ps ....och vedhyllan kommer från Ikea - min mans geniala idé ;)..Ds

    SvaraRadera
  5. Låter som ni haft en riktigt, riktigt mysig dag. =)
    Värma sig framför brasan är det bästa.
    Önskar dig en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser jättemysigt ut! Jag är helt ur fas vad gäller julen, och det är ett medvetet val. Vi åkte utomlands istället och lämnade julen hemma :-)
    Önskar dig en riktigt fin julafton!

    SvaraRadera
  7. Ser jättemysigt ut! Jag är helt ur fas vad gäller julen, och det är ett medvetet val. Vi åkte utomlands istället och lämnade julen hemma :-)
    Önskar dig en riktigt fin julafton!

    SvaraRadera
  8. Här har det varit klart inför julen ett tag faktiskt...så jag har inte känt av någon stress :))
    I morgon blir vi många som är hos svägerskans dotter...ska bli såå kul:) Men nu tar vi uppesittarkvällen först...och så blir det Bingolotto med hela familjen...mysigt!
    Jag önskar dej en GOD JUL!

    SvaraRadera
  9. snart, snart är jag i fas... ska bara städa lite först!
    Önskar dej en fin-fin jul!

    SvaraRadera
  10. Härligt! Här firar vi julafton med stora dottern idag! Så här sitter vi och bara myser just nu!
    Önskar dig och de dina en riktigt God Jul!
    Kram Helena

    SvaraRadera