tisdag 27 november 2012

LUSSEBULLAR MED VIT CHOKLAD OCH PINJENÖTTER!




Ja så fick det bli.
Redan strax efter kl 6 i morse satte vi igång med bullbak, jag och min lilla E medan T tog sovmorgon.






E började i pyjamas och slutade i fin-klänning!
När jag letade fram receptet från förra årets lussebak insåg jag att morgonbak i pyjamas börjar bli en tradition, kolla in HÄR.






Och så ett litet tips.
Mortla en liten del av strösockret tillsammans med saffran, det förstärker saffrans smaken.


Nu TV4 Play och Solsidan som jag missade i söndags.


KRAM

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad ni alla bloggare är duktiga på att baka...jag kan inte alls, och vill inte heller men ändå...men det är gott att äta hembakat..mums !
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Gulliga E! Vill komma och smaka! Visst är det "vårt" recept?;) Kram och hälsa alla från marie

    SvaraRadera
  3. Låter galet gott! Saffransbullar med vit choklad... Mums!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det :-) Vi bakade hallongrottor i går här hemma.

    SvaraRadera
  5. Tack fina för titten, nu ska jag kika runt härinne hos dig en stund ♥ Ha en mysig kväll, kram L

    SvaraRadera
  6. Vad gott med lussebullar!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera