fredag 16 november 2012

IT´S FRIDAY...



Och en fin sådan...
Ovan ser ni gårdagens fisksoppa á la Nicholas Vahé



Bonjour!



Vilken fredag vi har, en sådär alldeles, alldeles ljuvlig! 
Strax efter kl 06 i morse knöt jag löparskorna och stack ut på en liten jogging runda. Större delen av stan sov fortfarande, jag skymtade solen på väg upp och luften var alldeles frisk och härlig. Därefter bjöd jag på sconesfrukost med ljuvliga marmelader från Nicholas Vahé och sen bjöd en kollega på vansinnigt goda hamburgare till lunch.  

Som alltid måste jag göra om allt på mitt egna lilla vis. Igår provade jag Fisksoppan på burk från Nicholas Vahé men tog lite av det jag hade hemma och gjorde om den en aning.









Het Chili majonäs till serveringen.






Till en burk soppa:

1 gul lök, 2 dl vispgrädde, 1/2 knippe dill, 300 g lax, ett par matskedar hummerfond, 1 dl västerbottenost, salt och peppar.
Hacka och bryn löken. Koka upp soppan och tillsätt alla ingredienserna inkl laxen. Låt koka några minuter.
Skiva en baguette och stek skivorna i smör och pressad vitlök.

Servera soppan med en klick chilimajonäs och något gott att dricka.









Njut av kvällen Raringar!


KRAM

10 kommentarer:

  1. Kan man köpa burken hos dig? Kram marie

    SvaraRadera
  2. Härligt med fredag...o lite myyys.
    Soppor gillar jag av alla de slag..även fisk soppa!
    Hoppas du inte arbetar fööör mycket, fniss.
    Ha en fin kväll med familjen :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. ojoj det lät gott det där! springa före 6 på morgonen, du har energi som få du! kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Mmmm... så mycket gott!! Det får nog bli fisk imorgon:)

    Ha en fortsatt fin fredag:)

    SvaraRadera
  5. Åh så gott det såg ut! Nicholas vahes grejer är ju så fina!
    Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Hej... kikar in och ser allt som du hinner med, härligt!
    Fullkomligt älskar skyltningen i butiken, vackert!
    Önskar dej en härlig helg!

    SvaraRadera
  7. Så gott! Hoppas du får en härlig helg!

    SvaraRadera
  8. åå, vad gott det lät! Lite bättre än gröten som jag åt till middag :)

    SvaraRadera
  9. Mums :) ha en fin lördag raring kram Diana

    SvaraRadera
  10. Fisksoppa är bland det godaste jag vet! Tack för recept :)

    SvaraRadera