fredag 2 november 2012

FRIDAY?




Det regnar ute men vad gör egentligen det? För övrigt är jag frisk och mår bra. Regnkläder kläder på barnen och bästa regnkappan på mig sen är det bara att ge sig ut. 
Regn är ju faktiskt ganska mysigt ibland!


Godmorgon!


Vaknade upp med tankarna kring vilken dag det är, har liksom tappat bort mig helt. Men kalendern visar fredag och för många är det redan helg. 
D och barnen åker till landet och jag ska jobba. Och laga mat. Har inte lagat något riktig mat på flera veckor och saknar det så, i helgen ska jag prioritera. Även om det bara blir till mig själv. Jag vill göra långkok, få fram smaker som man bara får fram när maten tillagas under lång tid. Smutta rödvin. Skön musik i högtalarna.

Livsnjutning helt enkelt.

Idag ska jag och Emma skylta butikens fönster.


Vad ska ni göra idag?


KRAM



5 kommentarer:

  1. Jag säger bara wow! Lena, nu har jag läst ikapp här på din fina blogg, och wow, wow! Vad du har presterat och byggt upp! Vilken fantastisk butik, jag önskar att jag hade bott i närheten,...åh, då hade jag varit där, på torsdag!
    Lycka till!
    Och ha en underbar helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Egoboost helg! Ha det så skönt och ta hand om dig, så du inte kör slut på dig innan allt börjar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Låter som en helt underbar helg.
    Och skylta i fönstren...gud va kul!

    När jag var 15 år pryade jag som dekoratör...då ville jag syssla med det...men livet fick en annan vändning :)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig fredag du har på gång! Det är du värd efter allt arbete du lagt ner på att fixa färdigt allt! Njut av dagen! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  5. Gud vad härligt det lät det där!njut nu kvällen med din gryta och rödvin:) kram Nilla

    SvaraRadera