måndag 8 oktober 2012

PASSIONER I LIVET




Tänk att något så litet som att sitta på en cykel kan ge så vansinnigt mycket energi. Det är ju det här jag ska göra mer, för det här är en del av mig...


Hej!


För drygt 10 år sedan utbildade jag mig till idrottspedagog och där efter till Personlig Tränare, Kostrådgivare, massageterapeut och instruktör i de flesta klasser som erbjuds på gym. 

Allt gick fort och snart därefter jobbade jag mer än heltid med en av mina passioner i livet. 
Jag instruerade klasser, personlig träning, höll i kost kurser, föreläsningar och hälsotävlingar. 
Varje tisdag morgon pratade jag kost och träning i en av Stockholms radiokanaler.

Jag erbjöds en tjänst som platschef på en träningsanläggning, något jag absolut inte kunde tacka nej till, samtidigt fortsatte jag de andra jobben som vanligt och så blev den hälsosamma branschen inte så "hälsosam" längre.
Jag jobbade mer 150 % på schema och mycket mer därtill...

Sen kom dagen då testet visade positivt, nio månader svischade förbi och helt plötsligt blev vi tre -  en familj helt enkelt. Tolv månader senare blev vi fyra - ja en ännu större familj.

Under mammaledigheten fick jag tid att tänka, min andra passion i livet ville så mycket mer och jag bestämde mig för att "sadla om". Jag utbildade mig inom inredning, startade eget och det är här jag är idag.

Är nöjd över det valet, men att få gäst spela i hälsobranschen ibland gör mig lycklig - kanske ska jag smyga in en fast klass i veckan. Det är ju en del av mig.



KRAM



12 kommentarer:

  1. Låter som att du gjorde ett mycket klokt val att tänka om. Men nog förstår jag att du längtar lite efter det, och gästspelande låter väl som en bra lösning :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Men vad du imponerar på mig! Tycker det är fantastiskt med människor som vågar satsa på det de verkligen vill hålla på med och det har du gjort, två gånger, dessutom med två små barn. Imponerande!!
    Hoppas det går bra med det nya företaget!! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Du är helt fantastisk! Du inspirerar! Jag fattar bara inte var du får tiden ifrån, med ett par småbarn...?
    Men jag fascineras och imponeras och kanske jag också vågar ta tag i min dröm en dag... ;)
    Tack för att du delar med dig via din fina blogg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. FÖrstår heller inte hur du hinner med??? Träffar du nånsin din familj och vad säger de om att du alltid jobbar och tränar? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart jag träffar min familj, de är ju de viktigaste för mig. Just nu har det varit ett par hektiska veckor som krävt mycket planering och prioritering men så ser det ju inte alltid ut.
      Jag prioriterar alltid bort tv tittandet under kvällstid, tränar ibland på mornar innan familjen vaknat vilken innebär runt fem snåret och om jag inte tränar kliver jag upp en stund före familjen och gör mig helt färdig vilket ger mig 100 % morgontid med barnen, vi hinner läsa en saga, spela ett spel eller se på morgon tv tillsammans, prata om dagen, vem som lämnar/hämtar och när vi ses på kvällen. I normala fall slutar både jag och D senast kl 16, då D (oftast) hämtar barnen medan jag lagar middagen. Oftast har vi ätit färdigt och plockat undan redan kl 17 :)
      Kram

      Radera
  5. Vad duktig du är, mycket imponerande! Det var nog tur att du sadlade om, risken hade nog varit stor att du hållit på i samma tempo som innan du fick barn! Men hur utbildar man sig inom inredning, undrar jag bara!
    Kram och du är så bra!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, självklart måste man ju ha känsla för inredning och vara kreativ, men sen finns det en uppsjö med inredningsutbildningar där man lär sig mycket mer som ljus och belysningsteknik, färglära, rums planering, form-fuktion-ergonomi, ritprogram, skissteknik och mycket mer.
      Kram

      Radera
  6. Vad coolt Lena, du är en härlig tjej.Men jag är lite rädd för att du jobbar lite för mycket ibland nu också..var rädd om sig vännen kram Diana

    SvaraRadera
  7. Åh härliga saker du gjort i livet! Det är modigt att både satsa på nytt och ha modet att säga stopp. Numera är det ju helt acceptabelt att lära hela livet, inte ge allt och sen ge upp för gott.
    Vet du, jag har aldrig testat spinning! Trots att jag går på ett gym som har massor av pass, så har jag inte vågat mig på det. Vilket ju är heldumt! Snart så... Men idag ska det bli Bodybalance!
    kram Milla

    SvaraRadera
  8. Oj, imponerande och spännande!
    Kram på dig
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Imponerande!
    Själv är jag helt tokig i inredning håller på jämt med nånting...men jag har bara jobbat i inredningsaffärer, o lite som florist (det var min grej), men nu har ryggen pajat, så det är som det är. Nu måste jag ta det lugnare. Lyssna på lite jazz tex. (fniss)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ser fram mot det nya hoppas vi får ta del av det här på Bloggen jag är nyfiken.

    SvaraRadera