lördag 13 oktober 2012

KVALITETSTID!






När bordet står dukat för tre och något helt oväntat händer...



Hej där!


Som ni vet har tiden med mina små tjejer varit begränsad de senaste veckorna och det har verkligen satt sina spår. Usch vad det värkt i hjärtat när de små liven ropat;

- Mamma ska lämna..
- Mamma ska hämta..
- Mamma gå inte...
- Mamma jag vill vara med dig... 
- Mamma vart ska du?

Och jag har motvilligt svarat - Mamma måste jobba...

Min minsta tjej har verkligen reagerat och börjat "straffa" mig för att jag är borta, trotset har varit värre än någonsin och de "livliga" stunderna har oftast resulterat i en stor kram och en snyftande liten tjej som viskat;
- Vill ju bara vara med dig mamma...

Då har det värkt lite extra.






Idag bestämde jag mig för att ha en eftermiddag och kväll med 100% mina små liv. De fick bestämma allt och jag njöt av varenda liten sekund.






Vi bakade choklad cookies med nonstop, gaaah vilken hit det blev. 
Perfekt med pyssliga barn.


















Tjejerna valde rosa rosor som helgens färska snittblommor och så fixade vi till köket en aning. En gungstol och en läslampa fick flytta dit.









Och så valde de mat och dryck. Färska räkor med färskt bröd, aioli och parmesan.

- Mjölk till oss och vin till mamma.

Ropade Evelina glatt. Och så fick det bli.












Och fin glas, även till de små. Såklart!







När stämningen var på topp och allt var dukat och klart. Skön musik från högtalarna och vi skulle precis börja äta ropar Tindra.

- Jag mår dålig mamma, tror jag måste kräkas.

Ja och så fick det bli...


Nu sover de små älskade liven och vi får se hur morgondagen artar sig.


Hoppas ni njuter av helgen!


STOR KRAM

9 kommentarer:

  1. Gud så söta de är! Bra att du tog dig denna tid så du stillar mamma värken i hjärtat lite:) kramis Nilla

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter... ja, förrutom det sista då... :-)
    Önskar er en fin-fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Förstår det värker i mamma hjärtat men skönt att ni fick en mysig eftermiddag och kväll ihop! :) De är så söta!

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Måste bara kommentera det gulliga inlägget.
    Hoppas hon mår bättre nu.
    Här är det snart läggdags för oss tre vuxna. Min dotter har inte heller mått så bra. Vi får hoppas att dom kryar på sig.
    God natt!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Såååå söta!!! Och vilken mysig dag för alla att få rå om varann så!! Hoppas de mår bra idag!! Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Vad bra att dustannade upp och togdig tid med de små! Jag ser så ofta karriärmammor som bara rusar fram i livet och deras barn är något slags statuspryl?
    Så typiskt att det skulle sluta med en "kräka", bara... men det är just så livet är, ibland ;)
    Hoppas de mår bra nu och ni fick ju njuta hela eftermiddagen i all fall! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Härligt inlägg Lena och jag förstår att du har längtat efter dom små, underbart att du tog dig tid att stanna upp och vara med dom kram Diana

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt initiativ av dig! Det kommer ni minnas länge! Kvalitetstid r viktigt att unna sig! Riktigt mysiga bilder!
    Synd att den lilla blev sjuk! Hoppas ni mår bättre idag!
    Kram till er alla!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Så himla mysigt ni verkar haft det du och dina fina tjejer, ända fram tills kräkningen. Usch. Underbara tjejer du har! Mums vad gott det såg ut med räkor och kakor. Klok liten tjej som kan känna efter och uttrycka att det just är att vara hos mamma hon vill. Hoppas ni mår bättre nu!

    Kram Linda

    SvaraRadera