lördag 6 oktober 2012

ÄLSKADE HÖSTDAG





Jag tar en paus från dagens jobb och promenerar ner till öns lilla mataffär. Gatorna är fulla med färgglada löv och solen skiner, kanske är det årets finaste höstdag?!



Hej Vänner!



Ni njuter väl av en fantastisk lördag? Själv sitter jag på kontoret sedan fyra timmar tillbaks, ja det är mitt lördagsnöje och det är faktiskt helt ok även om jag drömmer om något helt annat...


"Jag tar på mig uggsen, en tjock stickad tröja, vantar och en halsduk. Tar min lilla cykel och trampar över till södermalm. Strosar runt på söders livfulla gator, fikar i timmar på mysiga ute serveringar och slänger en filt över axlarna när det blir kallt.
Äter en god oxfilépasta till lunch på ett Italienskt, familjärt, litet hak. 
Strosar vidare, fikar lite till och byter chailatten till ett glas rött.
Och ännu ett glas rött.
Jag tar min cykel och trampar hem igen, stannar till på hemköp och handlar med mig fina råvaror och ljuvliga delikatesser.
Tänder en brasa, lagar mat och dricker vin till skön jazzmusik som sprudlar ur högtalarna."



Lena




11 kommentarer:

  1. Inte kul att jobba denna härliga lördag! Men det är kanske tvunget...
    Hoppas du får en skön kväll i alla fall!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Låter jätte mysigt det där!
    Vad kul att du också gillar jazz!
    I torsdags köpte jag en CD-skiva med Tony Bennett (känner du till honom)han sjunger duett med bl.a Lady Gaga, Andrea Bocelli, Michael Bublé medfl. Den är jätte härlig att lyssna på (gärna med ett glas rött att sitta o mysa med ,fniss)
    Ha en skön helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Lät hur mysigt som helst!
    Få stanna upp ett ögonblick och njuta!

    Ha en härlig helg!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  4. Såå kos!

    Fin lørdag! Her er det jentemunch (lunch/middag) og 30 årsdag i kveld. Mye og rekke over, men akk så festlig!

    klemklem

    SvaraRadera
  5. Låter hur mysigt som helst kram Diana

    SvaraRadera
  6. Låter mysigt, hösten är verkligen härlig, kram

    SvaraRadera
  7. Tur man kan drömma! Hoppas dagen blev toppen trots jobb och jag önskar dig en fin söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Låter underbart, Lena!
    Hoppas du njuter av söndagen idag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Härligt! ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Förstår att du drömde dig bort lite för det var verkligen sjukt härligt väder igår, även om du verkar jobba med något du verkligen brinner för just nu. Spännande med din nya butik - man är ju lite nyfiken vad den ska innehålla men det verkar inte vara långt kvar innan vi får veta :)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  11. Hade lätt kunnat cykla med dig. hihi
    Hoppas din vecka har startat toppen!
    Kram

    SvaraRadera