fredag 21 september 2012

VARJE MISSLYCKANDE...




 ...Är för mig mig en erfarenhet. Jag måste se det så då jag avskyr när saker inte blir som jag tänkt mig. Gör jag något så gör jag det ordentligt med inställningen att resultatet ska bli vansinnigt bra!


Igår lyckades jag ge mig två nya erfarenheter, dvs två misslyckanden under en timme inom samma område, grrr.



Godmorgon fredag!


En riktigt fin fredag har jag på känn att det kommer bli!

Det där med att baka biskotti alltså? Hur gör man? Receptet såg så enkelt ut men gräddningen? Lyckades bränna fyra plåtar trots sänkt ugnsvärme. Och de brändes bara i botten mot plåten. 
Är ugnen trasig eller vad gjorde jag för fel? ;) 

Hjälp mig!

Har ni några fina recept och tips att ge mig?!



KRAM







10 kommentarer:

  1. Heej.. men va kontigt.. jag brukar nästan ha problem med att få dom torra.. och har dom jätte länge på eftervärme! Prova och sänk temperaturen ännu mer om det går.. el så är det fel på ugnen =) Hoppas det blir bra! Puss o Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, jag får göra ett nytt försök idag :)
      Kram

      Radera
  2. Biskotti har jag aldrig gett mig på, så tyvärr inga tips härifrån!
    Själv kör jag enbart med bullbak...det enda jag kan baka:)

    Kram till dig på denna förhoppningsvis fina fredag/Åsa

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att önska dej en fin fredag, nu är det dags för fredagsmyyys!!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag skulle säga att ugnen är trasig ;)
    Hoppas du har en fin fredagskväll!
    Kram F

    SvaraRadera
  5. Biscotti har jag fått för mig är svårt så det är nog inte dig det är fel på:) att du ger dig på det nu. När du har så mycket runt dig:)
    Svar, jag skrev hos mig men Timo är ett klart favorit märke! Bör provas så ser man vad fint plaggen sitter med fina detaljer och skurningar. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Ja, lämnar bara en liten hälsning och hoppas du har andra som är bättre på biscotti än mig - jag har aldrig prövat! Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Inga tips från mig.... Köp dem i affären kanske? :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Vilken temp hade du jag brukar ha dom inne på 175 c ca 20-25 min sen eftervärme 125 c i 10 min sen får dom stå och torka i ugnen på eftervärme kramis Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första omgången hade jag 200 c och andra omgången 175 c och då var de brända i botten efter 16 min. Och oklara ovanpå :(
      Kram

      Radera