måndag 17 september 2012

HUSMORS TIPS!





1 liter vatten

2 vitlöksklyftor

1 bit färsk ingefära

1 saften från en citron

Koka upp vatten, vitlök och skivad ingefära. Låt svalna. Rör sedan ner citronsaften och drick några 1/4 glas med jämna mellanrum under dagen.



Min förkylning vill verkligen inte ge sig, har varat ett par veckor nu utan minsta förbättring. 
Men idag fick jag ett litet husmors tips från fina Hannah och nu dricks det citron te för fullt.


Har ni stött på någon höstförkylning?



KRAM


13 kommentarer:

  1. Det låter som ett bra tips. Höstförkylningarna verkar komma stort nu. Har klarat mig hittills peppar peppar. krya på dig, kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Min svärmor tjatar alltid att man ska gurgla saltvatten men jag vägrar att prova :)

    SvaraRadera
  3. Oh, ja två stycken redan..tack för tipset kram Diana

    SvaraRadera
  4. Det där måste jag testa. Jag har varit förkyld i snart 3 veckor nu!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset... har testat det innan, fungerar verkligen. Men den kan bli lite stark tycker jag. Men vad är stark ett par minuter att gnälla över, när man kan andas genom näsan igen *ler*

    ha en fin dag och krya på dig.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Jag kan ge dej ett tips till, ät Gojibär! Jag äter dom o är aldrig förkyld (peppar ta i trä)Är mycket antioxidanter i dom ,innehåller dessutom mycket c-vitaminer.
    Krya på dej!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  7. Peppar,peppar...har klarat mig hittills, men ska spara ditt recept för jag vet ju att sk*ten kommer tids nog!

    Krya på dig/Åsa

    SvaraRadera
  8. Jo, då någon slags infektion har intagit min kropp ;)
    Tack för tips ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Husmorstips är alltid bra! Man kan ju testa! Hjälper det så är det ju toppen:-) Jag tycker det snörvlas både till höger och vänster, men jag har klarat mig än så länge.

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset! Jag brukar klara mig från förkylningar men man vet aldrig...

    Krya på dig! Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Vilket bra tips...!
    Som förskollärare är man ganska luttrad, men när jag väl blir förkyld så blir jag det rejält. Då ska jag minnas ditt tips. Tack!

    SvaraRadera
  12. Har klarat mig hittills, men hösten är ju i sin linda... Ingefära satte jag i mig när jag skulle flyga till Visby häromsistens. Skulle bota oro sas det, men jag vet inte jag...
    Kanske funkar bättre mot förkylning :)
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Har haft en som börjar gå över nu efter typ 3 veckor. seeegt

    SvaraRadera