lördag 22 september 2012

ATT LAGA MAT FÖR EN...




Är ju inte alltid de mest motiverande men ikväll lät jag mig improvisera lite med det som fanns hemma och jag säger bara, Try It!



Hej!



Tänk att jag aldrig kan låta saker få vänta ibland, får jag ett ryck så ska det ske nu, bums och på direkten. Jag kan liksom inte vänta en sekund!
Efter en dag med jobb på kontoret fick jag ett ryck och stack iväg till färg affären, ja och här står jag nu kl 21.23 en lördagskväll med rollern i höger hand och ett glas mousserande i den vänstra.






Dukat för en i all sin enkelhet!






Lax med vitlök och parmesam!

4 portionsbitar lax eller en hel bit på ca 700 g
2 dl creme fraiche vitlök och parmesan
2 dl lätt creme fraiche
2 msk chilisås
1 rödlök
1 ask coktailtomater
Riven parmesanost
salt & peppar

Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg laxen i en ugnsfast form.
Finhacka löken och dela tomaterna till halvor. Lägg lök och tomathalvor över laxen. Salta & peppra
Blanda creme fraichen med chilisåsen och häll över laxen.
Strö över riven parmesan.


Tillaga i ugnen i ca 18 - 20 min.

Servera med potatis och en fräsch sallad!


Yammi!!





Nu ska jag fortsätta!


KRAM

9 kommentarer:

  1. Låter så lyxigt och mysigt! Fortsätt njut kvällen nu vännen. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. haha...sån är jag också! det ska helst ske direkt! Tack för gott recept! lax är det bästa jag vet, måste bara testa detta!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Oj så gott det ser ut!! Kanon att ha orken att laga så gott även när man är allena! Njut den fortsatta kvällen!

    SvaraRadera
  4. Tak for en lækker opskrift, den må vi prøve

    SvaraRadera
  5. Det är väl härligt att duka fint även om man bara äter själv. Man äter ju med ögat också...o det är gott med lax...
    Ha en härlig söndag!
    Kramen

    P.S Hoppas förkylningen har gått över !D.S

    SvaraRadera
  6. Ja det är inte enkelt att laga mat för en person och det är inte heller lätt att hitta motivation till det när man inte är ensam så ofta, då blir det hellre fil eller bara något stekt ägg ;) Din mat såg verkligen god ut jag älskar lax så ska nog testa det fast kanske till flera !!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Mums vad gott, pysslig du är kram Diana

    SvaraRadera
  8. Är precis likadan, maken blir galen på mig. hihi
    Har noll tålamod. Hoppas det blev som du tänkt dig.
    Kram

    SvaraRadera