lördag 22 september 2012

ÄLSKVÄRDA TING PÅ MÅNBORDET




Nummer 8 har följt mig genom livet ända sedan jag var liten. Det är mitt tur nummer kan man väl säga, om man nu har ett sådant? 
Jag tar alltid den åttonde trisslotten, väljer nr 8 på chokladhjulet, hade nummer 8 på fotbollströjan som liten, nu bor jag på Bergsmarksvägen 8 och har ett landställe på Ödsmål 8.

 Är det tillfällen eller finns det en mening?



Todeloooo!



Ur högtalarna sprudlar Cornelius Vreeswijk, det är nostalgi för mig. Har en uppsjö med minnen från en tid med många betydelsefulla människor. 
Idag har jag en morgon helt för mig själv och det är faktiskt rätt härligt, jag har tid att tänka och drömma om saker som aldrig annars, jag har tid att stilla mitt sinne, ladda batterierna mentalt och få längta. Längta till mina små fina kliver in genom dörren imorgon kväll och får sig en liten överraskning :)

D och tjejerna är på landet och jag har en helg för mig själv, planen är att jobba och få ordning på tjejernas rum. Gaaah det är verkligen kaos där och jag har inte haft en minut över till det den senaste tiden. Men nu, nu ska det bannemej bli fint ;)















Ljuslyktor och fat - Tine K
8:an skylten - Minns ej
Kanna - Blosterlandet
Glaskupan bakom lyktorna - Åhlens
Rosor - Älskade Hötorget



Här i Storstaden är det grått och trist men vad gör egentligen det? Visst kan det vara ganska mysigt ändå?

Njut lite extra av dagen!


KRAM

12 kommentarer:

  1. Såå fint du ordnat det på månbordet! Det där med lyckonumret var riktigt coolt och fint. Jag är likadan som du... väljer nr 11 i stort sett överallt där det är möjligt att välja en siffra :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt du ordnat på månbordet:) Skönt det låter med en egen helg att få fixa och dona som man vill.

    Någon siffra...som är speciell...nej det har jag nog inte:)

    Fin lördag på dig//Åsa

    SvaraRadera
  3. Åhhhh, va härligt! Även om du har mkt jobb att göra så är du värd att få lite egentid. ;)
    Vår första lägenhet hade nummer 27, andra 37 och nu i huset bor vi på nummer sju! Så ja, ngn mening är det säkert. =)

    Önskar dig en underbar dag/helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har inget lyckonummer, men tycker det är gulligt och fint och skulle vilja ha ett :-) Fina saker och foton!!

    SvaraRadera
  5. En helg för sig själv låter verkligen som rena himel riket även om du säkert har en hel del att göra =)
    Vid närmare efter tanke ska nog jag ta och ta tag i lill frökens rum här hemma oxå.
    Hoppas du får en fin helg.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  6. Vackra blommor, härlig färg!
    Nr 8 var en fin skylt. Vi bor på 18, o innan vi köpte huset drömde jag om nr 81, omvänt alltså...märkligt.
    Ha en fin lördag o sköt om dej....tänd lite ljus o myyys!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket fint inlägg! Gillar!
    Så fint du har gjort!
    Njut av lördagskvällen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Fortsätt med nummer åtta, jag tror det finns en mening. Vill du visa klänningen du hade på dig på senaste sushibesöket? Vill gärna se hela. Kram F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ska ni få se hela klänningen dock inte ikväll men snart, lovar ;)
      Kram

      Radera
  9. Jag kör alltid nr 12, kanske är det så att det finns en mening. Vi får väl se, vi kanske vinner drömvinsten ;-) Vad fint du har på bordet.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  10. snygg skylt på en snygg siffra ;) Skålen var ju supersnygg!!!
    Jo, ibland är det nog bara så ... en siffra förföljer en ;) Just nu har jag nog ingen...som jag känner till.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Jag hade nr 13 förr, men inte i allt utan bara ibland och anledningen till det var att jag alltid fredagen den 13é hade en massa tur jämt, så då tänkte jag att 13 var nog en tursiffra! Vilka fina bilder du visar!
    Kram helena

    SvaraRadera