torsdag 9 augusti 2012

RANDIG OCH SNYGG




Min nya favoritmugg fylld med varm choklad och vispad grädde. Drickchokladen från Åre chokladfabrik är så ljuvlig och rekommenderas varmt. 



Godmorgon!



Jag startade upp denna tidiga torsdagsmorgon med varmchoklad och nybakat bröd. Har haft en mindre bra natt med vakna barn som stökat runt och inte kommit till ro så jag behövde en liten energikick ;)

Vad tycker ni om min nya mugg? Snygg eller hur? En nyhet hos Bruka Design och finns i två storlekar.









 Kanske är det fel, men jag måste erkänna att jag faktiskt längtar en aning efter höst och höstmörker. Tjocktröjor, en mörkare nyans på håret och kanske en tjock, fyllig lugg. Höstens första brasa och lägenheten fylld med levande ljus. Det är min längtan just nu.
Jag är så nöjd med sommaren som den varit och sol & bad har vi fått massor av.






Nu ska jag kila till jobbet, men först lämna av tjejerna på förskolan.


Njut av dagen!


KRAM

10 kommentarer:

  1. Du, jag känner exakt som du! jag är så nöjd med sommaren, fast många klagat...
    Längtar oxå efter mysiga stickade tröjor och tända doftljus... förhoppningsvis blir vår skorsten till kaminen klar oxå ;)
    Njut torsdagen!
    Kram /Maria
    P:S Muggen är underbar! :)

    SvaraRadera
  2. Randigt = snyggt!! Jag vill i allafall att augusti också ska vara över innan jag kan tänka mig lite tjockare kläder som åker på :-)

    SvaraRadera
  3. Superfin mugg! Gör ju helt klart hela morgonrutinen lite roligare att ha fina grejer omkring sig!

    SvaraRadera
  4. snygg kopp...!
    Och man kan absolut behöva starta dan på ett så där härligt sätt efter en jobbig natt. Önskar dej en skön dag, kram...

    SvaraRadera
  5. Det är så mysigt med varm choklad med vispgrädde, mums! Och särskilt i en fin mugg :)

    SvaraRadera
  6. Snygga muggen! Jag är ett stort fan av Bruka. Bra start på en ny dag med en god kopp choklad efter en stökig natt.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  7. Helsnygg mugg. Jag är en sån som kan ha hur mycket muggar som helst. Gillar så många....

    Och du, här är en till som gärna har höst också. Även om jag kan tänka mig liiiite mer sommar först :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Sååå snygg!!! innehållet såg riktigt gott ut ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Supersnygg! Börjar också acceptera att hösten närmar sig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Hei gode vennen :)

    Tusen takk for så kjempekoselig hilsen hos meg :) Så snill du er :)

    Og for en herlig kopp du har kjøpt deg - den likte jeg veldig godt :) Jeg har blitt så gladi svart og hvitt, og har akkurat kjøpt meg en lignende kopp jeg og :) Herlig med litt varm sjokolade og krem oppi :)

    Så koselig å høre at du liker bildene mine :) Snille du :) Redigeringsprogrammet jeg bruker er Photoscape :) Det er gratis å laste ned fra nettet, og veldig lettvint å bruke :)

    Ha en fin torsdagskveld og kos deg masse i helgen, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera