lördag 18 augusti 2012

KRÄFTOR FÖR HELA SLANTEN





Chokladmousse! Så gott. Så enkelt. Och ändå festligt.


Heloooooow!


Efter en lång arbetsdag har jag precis gjort som många av er andra, frossat i kräftor. Vi lämnade stan, byggkaoset i lägenheten och åkte ut till Dalarö för att njuta av tystnaden. Det enda som hörs här är spelande syrsor och möjligtvis en och annan båt som tuffar förbi. 
Jag avundas alla er som alltid har sådan tystnad runt er.












Chokladmousse gjort på chokladpulver och mjölk, enkelt eller hur? Med färska hallon från trädgården.






Nu sitter vi i vårt inglasade uterum med massa levande ljus och kvällens film är redo att starta.
 Liza Marklunds senaste - Livstid!



Vi Ses!






8 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det!! Gott såg det ut också!
    Ha en fin kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Gott, gott, GOTT! Vi åt kräftor för några veckor sedan men jag känner verkligen att det är dags igen nu! :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt, älskar kräftor kram Diana

    SvaraRadera
  4. Hej Lena!

    Mmm mums så gott det ser ut :-)
    Tänkte höra vad det är du jobbar med? Något med inredning eller?!
    Och har du gått nån utbildning eller dylikt?
    Lite nyfiken..för jag är så otroligt sugen att "sadla" om :-)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin,
      Jag jobbar som inredningsdesigner och hjälper företag och privatpersoner med inredningslösningar, homestaging inför försäljning, planering av kök mm.
      Jag har gått utbildningar inom inredningsdesign, heminredning och homestaging. Eftersom jag pluggade under min mammaledighet valde jag utbildningar på distans samt kvällskurser.
      Våga sandla om och prova något nytt :)
      Lycka till!

      Kram

      Radera
    2. Åhh vad kul det låter!! Kan du tipsa om nån kurs!? Ja, det skulle vara jättekul, men man är lite feg bara ,... Distans skulle passa mig bra, eftersom jag bor i en mindre ort och har barn!! Tusen tack för svar! Kraam malin

      Radera
  5. Underbar stämning du förmedlar!
    :)

    SvaraRadera
  6. Den sjokomoussen så deilig ut!

    Håper du har hatt en fin helg, for det har vi :)
    klem

    SvaraRadera