söndag 5 augusti 2012

KOKOSTOPPAR!




Stora kokostoppar som smälter i munnen!



Todeloooo!


Kikar in lite snabbt mitt i campinglivet och bjuder er på receptet som efterfrågats.


Kokostoppar!

50 gram smör
2 ägg
1 dl strösocker
200 g kokos
Rivet skal av en halv citron
Mörk choklad

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Rör ihop socker och ägg i en skål. Tillsätt socker, kokos, citronskal och smält smör.
Låt stå i 10 min.
Klicka ut smeten på en plåt, gör ganska stora klickar och forma den till "toppar".
Grädda mitt i ugnen i ca 15 min. Låt svalna och doppa sedan kokostopparna i smält choklad.






Njut av kvällen vänner!


KRAM

14 kommentarer:

  1. Oj va smarriga dom ser ut! Fina bilder! Tack för recept! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ser underbara ut! Tack fina du för receptet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å de såg goda ut! Så fina bilder!

    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Vad fina de var, smakar säkert lika gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kokostoppar har strykande åtgång här hemma :) kram Diana

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Hamnade in på din blogg via google och bara måste lämna en liten hälsning!
    Din blogg är helt fantastisk!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Ohh fin blogg du har, samt så gott med kokostoppar =D

    SvaraRadera
  8. Bakade dessa i förra veckan och de försvann samma dag... =)
    Får snart göra nya.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Är inte fan av cocos eg men dessa ser goda ut och så fint de ligger i lådan. Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Du glömde skriva hur mycket kokos man ska ha..;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack ;) 200 g kokos skulle det vara och inte 200 g socker ;)
      Kram

      Radera
  11. Kokostoppar gjorde alltid min mamma. De är så himlans goda och påminner mig om barnet i mig :)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Mmmmmm, många minnen kring dessa kakor - sååååååååååååååå goda!!!!!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera