torsdag 16 augusti 2012

GAMMALT OCH SLITIGT HAR BLIVIT SOM NYTT FAST MED EN PERSONLIGHET




En av mina favoriter är denna gungstol som jag hämtat hem från blocket för endast en 100 - lapp.



Godmorgon!



Det är något visst med gamla möbler, de ger en känsla som inte finns i nyproducerat, de har en historia och det finaste är när jag fått ärva något från en människa som stått mig nära.
Då känner jag så mycket kärlek!






Gröna pinnstolar som fått lite vit färg och en dyna. Perfekt i vårt lilla kök!






Och så min älskade pall, nuvarande tyg kommer från Ikea men jag letar efter något annat, vet bara inte riktigt vad.


Måste kila!

Vi ses.


KRAM

18 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om gamla möbler. Har en helt annan karaktär. Jag målade själv om en gammal gungstol till Noas rum som jag satt och ammade i, så mysig.
    Ha en underbar dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar att blanda gammalt och nytt men har en förkärlek för gamla möbler :) kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Ja det är något visst med gamla möbler och i kombo med nytt är det så snyggt!
    Anna

    SvaraRadera
  4. Verkligen fin gungstol och så snygg kudde i som passar perfekt där. Vilket fynd du gjorde! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har, den kommer jag absolut att följa!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Underbar gungstol!!!
    Ja, möbler kan framkalla minnen ;) och det svartvita tyget på den pallen var ju urläckert!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej! jag gillar också gamla möbler o saker med själ. Pallen var ju jättefin. Har själv klätt om en gammal pall från 50-talet, med tyg med svart vita prickar o målade benen vita, den blev jättefin.
    Ha en bra dag!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  8. Å, så fint Lena! Å fina datorväskan också!
    Min cykelkorg kommer från cykelaffären.se
    Ha en finfin kväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Så mycket snyggt du har fått med lite färg. En sån pall som är på sista bilden har jag letat efter länge...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Jättefin gungstol...vilket fynd! Gillar kuddarna också! :)
    kram kram

    SvaraRadera
  11. Så fina! Det är det allra roligaste, när man hittar något gammalt som kan få nytt liv. Underbart och snällt!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Älskar gungstolen, så fin! ja det andra var såklart också fint men jag fastnade mest för gungstolen :). Önskar dig en riktigt bra fredag och en skön helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Fantastisk vakkert! DU er så flink!

    Fin fredag, søte!
    klemklem

    SvaraRadera
  14. Åh vilken fin gungstol - den ser både bekväm och nätt ut!

    SvaraRadera
  15. Såå fin gungstol och det är så kul att se hur man kan köpa på blocket och få till så fint!

    Fransförlängningen som du gjort, tänk jag stod och läste på skylten om det innan vi for hem och tänkte att det borde man testa. Nästa år så! För nu är vi hemma igen.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. Verkligen verkligen superfint!! Det har ju blivit helt nya möbler!! Jag vet ju inte hur de såg ut innan, men jag ser den gröna pinnstolen framför mig :-) Bra jobbat!! Kul med nytt!

    SvaraRadera
  17. vilken fin blogg och vilken fin gungstol:)är själv på jakt efter en likadan. Är det ok om jag lånar din bild på den fina gungstolen och länkar till din blogg?mvh madde

    SvaraRadera