söndag 12 augusti 2012

EN MORGON MED LYX!




Lyxfrukost och sovmorgon!


Godmorgon Raringar!


Hur mår ni godingar??
Jag passade på att ge min fina D sovmorgon och efter den en riktig lysfrukost. Ja, det var en trött man efter en kväll med grabbarna igår. 

Det är med blandade känslor som jag om en liten stund hoppar in i bilen och åker ner till Fjällbacka. Alldeles ensam. Familjen stannar kvar hemma och håller ställningarna, ett litet byggprojekt startar nämligen imorgon, gaaaah va spännande det är... 
För mig ska det bli skönt med egentid men samtidigt tomt utan mina fina. 















Mjölk och juice i flaskor från Bloomingville.






Ljusstakar från Tine K.






Kladdmuffins bakades på barnens begäran, ska det lyxas så ska det ;)






Vad har ni för planer denna söndag?

Vi ses ikväll!


KRAM

19 kommentarer:

  1. Mm, vilken underbar frukost och vacker dukning. Vi ska snart ta oss ner till stranden eftersom det är så vackert väder. Känner att det är bäst att passa på nu innan skola och dagis börjar.

    Kram på dig! Therese

    SvaraRadera
  2. Du är fantastiskt! Kör försiktigt.. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! En date i veckan?
      Kram

      Radera
    2. Mer än gärna! Ledig från onsdag å fram.. Skicka ett mess när de passar dig! <3

      Radera
  3. Vilken härlig frukost du serverar!
    Jobbigt att vara själv men ibland kan det vara bra att få längta...

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Om det vore så väl! Nope jobb dator och - telefon är alltid med, semester som icke semester...

      Radera
  5. Åh vilken mysig frukost! Och så härligt med egentid, underbart! Vi har inte gjort något vettigt alls idag. Eller, nu ljög jag nog lite, för sambon har städat hela dagen, men JAG har inte gjort nått vettigt. And I like it ;-)

    Jag har inte använt något mönster till lektältet utan bara klippt och sytt på känn. Jag har klippt ut 4 stycken trekanter som är ungefär 150 höga och 130 breda och så har jag sytt ihop dem, lämnat ett hål längst upp, kantat allt med kantband. Klippe en trekant i två delar för att få till öppningen i tältet, sydd foder på dessa bitar. Och tja, det var nog det! Sen piffat med fönster och pippi och lite band. I varje hörn har jag gjort som en kanal med botten, typ en strumpa, för att sätta pinnarna på plats också :-) Fråga om du undrar något. Det var faktiskt inte så svårt, det ser nog krångligare ut än det var. Det var mest bara en massa tyg men enkelt att sy :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, härliga du!
      Tack för instruktionerna ska nog försöka mig på ett sådant, det var ju bara så läckert :)
      Kram

      Radera
  6. Underbara bilder och vilken frukost. Lyllos den som blir bjuden på sån :)

    Jag har haft en intensiv dag, med slipning, målning och kakling. Och då har jag ändå inte hunnit med allt det jag skulle göra :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Underbar frukost!
    Och jag förstår precis hur du känner dig!
    Kram på dig!
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Wihooo vilken frukost! Underbart! Hoppas du får en härlig tid för dig själv i Fjälbacka. Passa på att ladda batterierna om så behövs, är mitt tips. Njut och ha det skönt!
    Superfint hem och jättefin blogg, ska kika runt nu, hittade dig nyss!
    Kram,
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Judita och välkommen hit ;)
      Nu ska jag kika in hos dig!

      Kram

      Radera
  9. Mmmm, vilken frukost!
    Hur länge blir du här nere? Jag kanske kikar förbi ert hus nån kväll när jag är på promenad :)
    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du är så välkommen Emma :) Jag tror jag stannar tills fredag eller lördag, beroende på jobbet.
      Hör av dig innan så ser jag till att vara hemma!

      Kram

      Radera
  10. Vilken superfrukost!! Läckert!! Jag har ingen aning om vad Fjällbacka är för något, men det låter ljuvligt i mina öron :-) Ha det så gott där!

    SvaraRadera
  11. Wow!! Det kan man verkligen kalla lyx-frukost!! Gissar att mannen blev superlycklig att vakna till en sådan:)))) Både gott och vackert dekorerat!!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Så mysigt! Ibland får man lyxa till det lite extra. =)
    Kram

    SvaraRadera