lördag 11 augusti 2012

ATT VARA IMPULSIV OCH FUNDERA ÖVER EN FLYTT




Lördagslunch på restaurang Primo Ciao Ciao vid Liljeholmskajen. Och vi ställer oss frågan, vi vilja bo här?



Hej!



I dagens solsken promenerade vi över till Liljeholmen som ligger en bro och någon kilometer från vår lilla Ö. Här ligger ett nybyggt område precis intill vattnet med nyöppnade caféer och restauranger, soldäck, plaskdamm till barnen och den allra vackraste utsikten.

Vi blev lite smått förälskade på direkten och över en lunch i solen svävande drömmarna iväg och vi bollade idén om att flytta in i en av lägenheterna högst upp med utsikt mot vattnet... 






Restaurang Primo Ciao Ciao rekommenderas varmt. God italiensk mat i en avslappnad och otroligt snygg miljö. De säljer även italienska delikatesser och bakverk.


















Eller glas rosé i solen?






Vill man ta maten med sig ner på bryggan så går det också bra.


....Men efter ett par timmar med drömmar och ett flertal besök på hemnet kom vi till insikt och promenerade hem igen, till vår lilla Ö, vår trygghet och en plats vi aldrig vill lämna...

Nu har mina små tjejer precis somnat, D är ute med grabbarna och jag ska strax krypa upp i soffan med Lisa Marklunds senaste film. Den röda vargen, är det någon som sett den?


Njut av kvällen!

KRAM

6 kommentarer:

  1. Haha jag känner igen det där att man drömmer sig bort lite. Vi vile ha lägenhet i Italien i somras och googlade på det:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ja jag drömmer om att flytta till alla ställen jag besöker, tills jag senare kommer till sans och gläds åt allt vacker jag ser!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ser fantastiskt mysigt ut, kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det ser underbart ut! Men skönt att komma fram till att man trivs där man är!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Det ser lekkert ut... Hoppas din kveld har vært mysig og god. Stor kram B (takk fine for dine kommentarer:))

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt!

    Var din man hemma hos oss igårkväll mån tro? ;) Jag flydde hem till min mamma och sov här, haha. Kändes inte som om att jag ville våldgästa deras grabbkväll.

    Kram!

    SvaraRadera