torsdag 26 juli 2012

TEMA BLÅBÄR...




Att vakna upp på landet, allt är tyst och stilla. Jag tar en lång powerwalk, plockar blåbär och kommer tillbaks till livfulla barn som hoppar studsmatta och skrattar så de kiknar.

Vi äter en lång frukost och för dagen finns absolut inga planer. Avkoppling i hängmattan, bad, strandlek och en liten runda i skogen på jakt efter svamp och blåbär kanske det blir, men bara om vi känner för det såklart.
Nu är det semester på riktigt och ack så behövligt!






Vi har så vansinnigt mycket blåbär här ute och jag bara längtar efter att få göra blåbärspajer, sylt, kakor och mina favorit blåbärsmuffins..

Jag uppdaterar med recept.


Nu önskar jag er en alldeles underbar dag!

Vi ses senare idag!



KRAM

7 kommentarer:

  1. Helt underbart låter det. Precis som semester ska vara... Särskilt det där med blåbärspaj tycker jag låter som semester :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Takk for koselig hilsen hos meg :-)
    Elsker blåbær !! Flotte bilder....
    Nå fikk jeg også lyst på blåbær :-)

    SvaraRadera
  3. Verkligen underbart, Lena! Koppla av och njuuut!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Det är ni så himla väl värda Lena- njut nu av varandra och lugnet! Kram från Marie och resten

    SvaraRadera
  5. Ja njut nu av lugnet och semestern! Kraaaam Nilla

    SvaraRadera
  6. Åh, vad det låter härligt, precis som en sommardag ska vara!

    SvaraRadera
  7. Å underbart! Precis som det ska vara! Jag ser fram emot blåbärsrecepten :)

    SvaraRadera