måndag 30 juli 2012

SOM JAG LOVAT!




Ja som jag lovade kommer nu receptet på det ni ser ovan.



Hej!



Hur har er dag varit finingar? 
Här har vi solat, badat, chillat, tränat och nu ligger köttet på grillen och jag tar ett glas rosé i väntan på middagen!

Jag har fått flera frågor om vad som ligger på tallriken ovan, samma bilder dök upp i ett tidigare inlägg och som jag lovat kommer nu receptet.






Sötmild lök & medelhavssälta

6 portioner

1 kruka persilja
2 vitlöksklyftor
1 citron
1 dl olivolja
flingsalt & svartpeppar

200 g fetaost
10 tomater
12 salladslökar

Baguettbröd 
Grillad kycklingfilé

Hacka persiljan grovt. Skala och hacka vitlöken fint. Riv det ytterska skalet på citronen. Blanda persilja, vitlök och citronskal med olivolja. Smaksätt med salt och peppar.

Dela tomaterna i halvor och ansa löken. Marinera kycklingfiléer med valfri marinad. Dela minibaguetter i två delar och lägg på rikligt med smör och vitlök.
Grilla alltsamman.

Lägg upp kycklingen, tomaterna och löken på ett fat. Smula sönder fetaosten över och ringla över persiljeoljan. Dela de grillade bröden och lägg dem överst på fatet.






Servera med ett gott rött vin!


Blir det kyckling och tomater över så passar det perfekt till en clubsandwich till lunch dagen efter, mer om det en annan dag.



Nu önskar jag er en riktigt härlig kväll!


KRAM

7 kommentarer:

  1. Det där måste jag testa lät sååå himla gott! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Mmm, det ska jag laga och tänka på dig. Tack!

    SvaraRadera
  3. Gud så gott det lät!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mums så gott det lät :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Ser ut som bilder ur en underbar kokbok. Måste bara pröva receptet!
    Kram F

    SvaraRadera
  6. Det tackar vi för. :)

    Kram, kram

    SvaraRadera
  7. Middagen så deilig ut :) Yummi!

    Fineste tirsdagen til deg :)
    Her er det armkroken etter jobb, har hatt en litt sånn uff dag på jobb, men sånn er det noen ganger.
    Da er det ingenting som er som en armkrok og litt trøst.

    smil og klem

    SvaraRadera