lördag 14 juli 2012

NÄR DEN LILLA BYN SOVER...




En kväll tidigare i veckan åt vi glass i byns lilla torg, barnen lekte i parken, hamnen var full med båtar. Restauranger och uteserveringar var fulla med glada människor. Hela samhället var full utav liv och rörelse.


Hej!


Strax efter klockan sju i morse tog jag en powerwalk runt ett lugnt och stilla samhälle. Det livfulla torget var som bortblåst, allt var stängt och tyst. Runt om i husen syntes neddragna rullgardiner och i hamnens båtar syntes endast en och annan barnfamilj till.

 Utanför byns lilla bageri stod en liten skara människor i väntan på öppning.
Om bara ett par timmar är torget livfullt igen.













Tyvärr har bloggande inte varit så stort de senaste dagarna, vårt internet har legat nere och uppkopplingen via mobilen har varit överbelastat.

Men nu har jag köpt en fiffigt litet trådlöst modem som fungerar som en kontantkort och man fyller på det allt efter behov. Perfekt!


Nu ska jag kika in hos er!


KRAM

6 kommentarer:

  1. Jag köpte ett trådlöst modem från tre på rusta för 49 kr som höll i en vecka och som funkar jättebra:) kram Nilla
    Ps jag har mailat dig

    SvaraRadera
  2. Trådlöst modem låter toppen måste nog införskaffa inför Ölandsresan då uppkopplingen är botten..Fin du är Lena och söta tjejer kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  3. Det är så häftiga de där tidiga mornarna, när det är helt stilla och byn håller på att vakna upp. Vår Gusten var jätte morgonpigg när han var liten och då blev det en och annan runda runt berget innan de andra vaknade upp, härliga morgonstund!

    4 dagar kvar till vi bilar ner, som vi längtar! :)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder,en powerwalk tidig morgon då alla sover,endast måsarna skriker,är väl alldeles underbart! (och så klart är ju inte fredagen den 13 otursdag) eftersom just du är född då, så nu vet vi det:) kramen och ha det bäst där borta i paradiset! Anne

    SvaraRadera
  5. Häääärliga bilder på en sååå söt familj:) Och vad skönt det lät med en PW! Jag tog en runda igår och efter halva vägen öppnade sig heeeela himlen, regnet bara ööööste ner, haha!!! Dränkt katt - vad är det:))))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Perfekt med trådlöst modem som är tidsbegränsat! Har varit inne hos dig idag och letat recept tills ikväll! Att du orkar vara uppe så tidigt! Jag lider när jag måste upp tidigt!
    Kramen Helena

    SvaraRadera