söndag 29 juli 2012

LIVSKVALITÉ?




Livskvalité! 
Ja vad är det egentligen?
Vad är livskvalité för dig?



Hej!



För mig är livskvalité bland annat det här. Att laga god mat. 
Jag kan stå i timmar och laga mat, med ett glas vin och ljuvlig musik i högtalarna. Det är för mig lika avslappnande som en timme i hängmattan. 
Jag bara älskar´t! 






Ikväll blev det grillad lammrostbiff med smörgrillad sparris.






Sötpotatisgratäng och grillat vitlöksbröd med västerbottenost.










Och ett glas mousserande!


Jag är ingen proffsfotograf men vad tycker ni om bilderna, är de ok?


Nu väntar en film i soffan på vår inglasade veranda. En fiende att dö för, har någon av er fina bloggläsare sett den?


Njut av kvällen, njut!


KRAM


Psss... Det är några som undrat om maten på bilden i förra inlägget och jag lovat att återkomma med receptet imorgon...

11 kommentarer:

  1. Ja det är livskvalité för mig med, jag blev hungrig nu när jag såg detta hihi. kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Det kommer bli en fördel när barnen blir större - både att det finns mer tid att laga mat och att det förhoppningvis mer uppskattar maten!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen livskvalité! Ser jättegott ut och dina bilder är jättefina!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Smarrigt! Dina bilder är finfina och ljuvliga! Det vattnas i munnen!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Det finns mycket som är livskvalité för mig! Bland annat god mat/dryck och fin dukning, till det ;)
    Dina bilder är jättefina och maten ser supergod ut!!!!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  6. Suuuuuuperfina bilder som inspirerar mig att laga mat (och jag gillar egentligen inte det!!) Jag gillar att äta gott och lagar därför maten eftersom ingen annan här hemma gör det, men själva matlagningen i sig är inget kul! Det som är rogivande för mig är att rensa rabatter, haha!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Ja, jag tycker då att bilderna är jättefina. Inte för att jag är något proffs jag heller, men jag vet ju vad jag gillar själv. :)

    Livskvalitet för mig.... att få fota, pyssla, umgås med mina nära och kära. Att, som igår, få dela ett pars viktigaste dag. Att få sitta länge och prata med mina gamla farföräldrar och få dela ögonblick ur deras liv....att läsa en riktigt bra bok, eller gråta till en stark film. Att äta gott såklart. Det finns så mycket som gör livet värt att leva. Så mycket att vara tacksam för...
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Till mig hade du fått komma hem o laga detta precis när du vill! Ser sååååååå gott ut. Och håller med dig om att matlagning kan vara avkopplande, bara man får vara själv o slipper ungarna som hänger i byxbenen :)
    kram j.

    SvaraRadera
  9. Åhh, vad gott.Tycker att du tar fantastiska bilder Lena :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  10. Jag tycker också att det är livskvalitet att laga mat lääänge, härligt. Och dina bilder är fina :)

    SvaraRadera
  11. Åhhh vilka underbara bilder vännen. Blev jättehungrig nu! Tack så mycket för att ni ringde igår morse, blev så glad :) Tjejerna är ju bara underbara :)

    Fortsätt njuta semestern, så ses vi förhoppningsvis när ni är tillbaks i stan!!

    Massor med kramar

    P.S. Kan jag ringa lite senare idag och berätta det jag skulle berätta igår som jag inte kunde?

    SvaraRadera