måndag 9 juli 2012

EN GOD LITEN RACKARE...




Ja kanske den bästa någonsin....


Todelooooo Raringar!


Kladdkaka med snickers. Gaaaah va god den blev!

Och av min man blev betyget "godast någonsin", 10 poäng!


Recept!


100 gram smör
1 st dubbel snickers
2 1/2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Smält smöret i en kastrull, rör ner snickers till den smält och tillsätt ägg, socker, vaniljsocker, kakao och vetemjöl i kastrullen. Rör om ordentligt. 
Häll upp smeten i en ugnsfast form och grädda på 175 grader i ca 18-20 min.
Sikta över floursocker och servera med grädde eller glass!










Hur kladdig? KLADDIG!


Jag vet inte vad det är men trots det är semester så kan jag inte låta bli att fixa och pyssla, just nu inreder jag tjejernas lilla tv-rum på övervåningen, visar er förhoppningsvis imorgon.



KRAM

12 kommentarer:

  1. kan tänka mig att det blev supergott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Såg riktigt. God ut och kan bara föreställa mig att det är en tiopoängare! Kan Helena

    SvaraRadera
  3. Hej vännen... åå det lät jättegott.. den måste jag provbaka =) Puss på er. Cissi

    SvaraRadera
  4. Den såg kjempegod ut - og nå fikk jeg forferdelig lyst å bake noe:D Takk for inspirasjon.

    Fin fin tirsdag til deg
    klem

    SvaraRadera
  5. Åh, det kanske jag ska satsa på idag. Ska baka till sambon som fyller år och han älskar ju snickers!

    SvaraRadera
  6. Man kan väl inte ta det lugnt bara för att man har lämnat ett av jobben... Här är det full fart året om!
    Fixa på!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  7. mmmmm så mumsigt!
    Så kul att läsa om era fina semesterhus tidigare! Förstår såklart att det inte bara är "lyxigt" utan underhåll och kostnader också ;) Men ni har verkligen gjort jättefint! Och jag känner SÅ igen mig med blod svett och tårar.... precis har det varit för oss, när vi byggde vårt nuvarande hus i vintras.
    Önskar er alla lycka i era fina paradis! Om ni någon gång skulle får för er att hyra ut på västkusten, så kan du ju höra av dig ;) ;)
    Ha en fin dag, söta du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Finns inget bättre än choklad! Den ser riktigt mumsig ut!
    Jag tycker nästan att det är ännu mysigare att "pyssla" på semestern, när lugnet infallit.
    Önskar dig en härlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. undrar hur långt man måste PW för att bli av med den goda rackaren tänkte jag direkt hihi. nej skämt o sido lät väldigt god!kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Mmm, så god den ser ut! Må bake i morgen ;)

    SvaraRadera
  11. mmmmmmmmmm så gott:) Kram CC

    SvaraRadera
  12. SHIT va gott Lena!
    Ska provbaka NU!
    Stor kram och hoppas vi ses snart!
    /Hannah

    SvaraRadera