tisdag 31 juli 2012

EN ANING LOUNGE-KÄNSLA PÅ ALTANEN!




Gardiner har kommit upp i vårt lilla inglasade rum och skapat en härlig lounge känsla. Ljust och fräscht men också ombonat.



Hej Raringar!


Vår trappa från verandan och ut på gräsmattan har börjat ta form, den är inte riktigt färdig men ändå tillräckligt för att användas.

Ikväll bjuder tjejerna på show och vi alla ska sitta här på vår lilla läktare och njuta av underhållningen.






Jag längtar efter att mörkret ska falla - då ska jag tända upp massa ljus över hela trappan och sitta här med ett glas vin och bara vara.













Uppe på höjden ser ni svärföräldrarnas hus. 
Något större än vårt och tornet högt upp är absolut bästa platsen. Därifrån ser man ut över trädtopparna och när löven faller träder vattnet fram.












Vårt älskade slagbord, litet och nätt med plats för åtta vuxna.
Just nu står dagens bakverk på bordet.






Kokostoppar!






Blåbärsgrottor.






Och choklad drömmar...









Ljusa, tunna gardiner är nu på plats.






Nu serveras visst en drink och alldeles strax bjuder svärföräldrarna och dess gäster på mat. Ljuvligt!

Vad gör ni ikväll?


KRAM

16 kommentarer:

  1. Super mysigt verkligen snyggt!
    Önskar Er en härlig kväll söta du.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är, tack för din fina kommentar;) kul att hitta hit, nu ska jag kika vidare här på din fina blogg! Kram

    SvaraRadera
  3. Men guu så fint det blev med gardinerna!! så vill jag oxå ha!! Längtar till helgen.. ska bli så kul!! Ses snart.. Kram Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Fint det blev Lena :) så mysigt.kramar Diana

    SvaraRadera
  5. Åh så deilig :) Så kos!
    klem

    SvaraRadera
  6. Hej!
    tack för din hälsning hos mig! Vad kul att du kikade in!
    Oj vad snyggt ni har det! Helt olika från vad jag har, men jag fascineras alltid av andras hem, och önskar jag kunde inreda alla rum i olika stil för det är så svårt att bestämma sig!

    SvaraRadera
  7. Gahh vilken underbar altan! Känner igen det där med show hihi. Kraaam Nilla

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg altan och så fint med trappan. Kan tänka mig att det blir många uppvisningar där ;-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Vad fint på er altan!! Härlig utsikt, kan tänka mig att det är mysigt att sitta där på kvällarna med lyktorna tända!
    Blir lite mer ombonat med gardiner. Smart med slagbordet.

    Duktig du är som hunnit baka så mycket oxå.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Men ååååååååååh vad fint, så smakfullt alltsammans!!! Kan se alla ljuslyktor framför mig, helt underbart!!! Vackert slagord också, som är lika snyggt ihopfällt! Och vilket fint hus med torn, jättecharmigt!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Så otroligt fint! Gör mig så sugen på att sätta fart med vår altan snaaart. Loungekänsla ligger i planen för den inglasade delen...
    :)

    SvaraRadera
  12. Oj vad fint! Känner igen de svajjande gardinerna! Super! Väldigt fin trapp kan tänka mig att det kan ble en del uppträdanden där!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Ja, underbar! Där hade jag gärna suttit, på trappen med en kudde bakom ryggen!
    Snyggt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Ljuvligt ♥ där kan jag tänka mig att sitta och dricka rosé i solen:)! Super snyggt tjejen!! Va duktig du är.

    Kram CC

    SvaraRadera
  15. OMG va ni har det mysigt där nu!! Så himla trevligt och fint!

    Hoppas semestern fortsätter skönt och trevligt!

    Kramar

    P.S. Det står inget märke under på mina hjärtformade pajformer, men det är köpt på Eurostore i Haninge/Länna för 19,- styck :)

    SvaraRadera
  16. Så härligt somrigt fint! Skulle du vilja lägga ut receptet på kokostopparna skulle jag bli glad, mina brukar mest bli platta...

    SvaraRadera