måndag 2 juli 2012

BALLONG CUPCAKES!




När barnen ber om att få leka med vattenballonger inomhus får man hitta andra lösningar än att fylla dem med vatten...



Hellooooow!



Ja som jag lovat ser ni nu min lilla idé som jag tidigare pratade om. Små vattenballonger fyllda med helium, härliga eller hur?
Tänk på att fylla upp dem ordentligt, de är små och behöver så mycket gas som möjligt för att kunna lyfta. Använd en tunn sytråd för att sätta fast ballongen i en t.ex en mini cupcake eller varför inte som dekoration på födelsedagspaketet?









För ännu lite mer feststämning gjorde vi en ballongvimpel av ännu fler vattenballonger.












Mini chokadcupcaks med rosa frosting gjord på smör, floursocker och rosa färgpasta.







KRAM

12 kommentarer:

  1. Jag döör vad fint - och vilken inspiration jag fick till min minsting Sigrids ettårskalas om två veckor :)!

    Kram S.

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga idéer! Perfekt till kalasen.

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Så kreativit! Riktigt "kalasigt" blev det ju att göra så! Finfint! Kram

    SvaraRadera
  4. Så underbar ide'! Och fåtöljen nedanför....helt ljuvlig :)

    SvaraRadera
  5. Vilken cool ide! Barnen måste bli supernöjda!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Pyssliga du, underbar ide! Ha en härlig tisdag Lena, är det semester nu? kramar Diana

    SvaraRadera
  7. Dette så bare fab ut!
    Nydelig cupcakes og fantastisk idé med ballongene :)

    Her hos meg er det solgløtt, håper på en solfylt dag *krysser fingre*
    Fin dag søte

    God klem

    SvaraRadera
  8. Kul idé! Ser riktigt piffigt och kalasigt ut!

    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nej men du vad himla gulligt!!! Absolut superfina! Läcker idé till kalaset!!!Vad fiffig du är:)))

    Stööööööööööörsta kraaaaaamen aka

    SvaraRadera
  10. Nä men, de är ju helt underbara!!! Vilken cool idé, det skulle mina barn älska :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Mina trollungar fyller år inästa vecka detta skulle de älska! Bra tips! Kram Nilla

    SvaraRadera
  12. Härlig idé! Älskar ballonger och cupcakes!:))
    Kram Jenny

    SvaraRadera