tisdag 10 juli 2012

ATT INREDA MED SMÅ MEDEL...






Ibland finns inte närheten till möbelvaruhus och köpcentrum så då får man använda sig av det man har, tänka om kring den befintliga inredning, flytta lite hit och lite dit, sy ett stycke tyg och vips så har man kanske lyckats rätt bra ändå...?



Heeeeej!




Vad jag har längtat efter att få denna lilla hall på övervåningen färdig och nu äntligen... 
Vi har förberett för en kamin installation och därför har golvet varit halvfärdigt under ett års tid.
Hallen ligger mellan gästrum och barnrum och har nu fått bli tjejernas egna lilla Tv-rum.







Fatboysen fick flyta upp tillsammans med den lilla tv:n.






"Look At Me" tavlan målade jag för flera år sedan och möter nu blicken när man kliver upp för trappan.












Ikea pallen alltså! Finns det något bättre? Passar utmärkt som tv bänk, sängbord, pall vid datahörnan eller som hjälp i köket när man är kort och inte i rocken.






Vimpeln gjorde jag enkelt av lite vitt linnetyg, bomullsband och en taggsax.









Favoritlyktorna kommer från byns lilla livsstilsbutik, Tång Fjällbacka!









Tok nöjda tjejer myyyyseeeer!






Vyn mot trappan!


Och så kommer den där vansinnigt hemska före bilden.






Ja sånt här pysslar jag med på semestern, vad gör ni mina vänner?

Ge mig massa sommarkänslor, just nu hänger regnet i luften, det blåser och är ganska kyligt!


KRAM



19 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Man kan knappt tro att det är samma rum. Och tavlan... jisses, vad imponerad jag blir. Den är verkligen jättefin. Duktiga du!!

    SvaraRadera
  2. Hei søte deg,
    takk for koselig kommentar inne hos meg - du er god!

    Jeg er helt i feriemodus om dagen, blogger bare når jeg har tid og lyst og jeg bruker lite tid foran skjermen om dagen. Men det er vel litt av poenget med å ha ferie er det ikke *fnis*

    Skal si det var skikkelig forskjell!
    Så herlig hvitt og lyst! LOVE!

    I dag har fabelaktigmannen tatt seg en fridag for å underholde meg *yeay*
    Nyt kvelden søte deg.
    klem

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev och mysigt! Och din tavla, jag säger som Popetotrora wow, imponerande!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vitt snyggt och krispigt! Gillat dom vita vimplarna! Vitt är ändå det snyggaste sim håller i längden. Bra gjort!

    Kram vv

    SvaraRadera
  5. Åh, vad mysigt det blev!!! Vimplarna är så härliga, man blir glad av vimplar!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt och din tavla är urläcker, kram

    SvaraRadera
  7. Oj va fint!!! Förstår att de söta tjejerna älskar sin nya hörna!!

    SvaraRadera
  8. Wow wow wow, vilken makeover!!! Helt otroligt vilken skillnad det blev!!! Förstår att tjejerna trivs där uppe:) Och din tavla är to die for - vill ha!!! Såååååååååååååå himla fin, vad duktig du är!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. ÄLSKAR tavlan! Så himla fin och så himla duktig du är!

    Tjejerna ser ut som dom trivs och har det jättebra!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Oj vilken skillnad såå snyggt det har blivit! Duktiga du!
    Å vilka söta flickor du har.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, så fint ni har!!!! Vilken otrolig skillnad! Vad duktig du är på att måla tavlor också! Flickorna era, är så söta!
    Jag ägnar min semester både åt att slappa, umgås med familj och vänner och så har jag börjat måla huset. Pasasr mig utmärkt! ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  12. Vilken skillnad!! Det har ni gjort bra!! Jag förstår att det blir ett rum att trivas i! Tavlan var det första jag såg på bilden, härlig blickpunkt! Vad duktig du är!! Kram

    SvaraRadera
  13. Oj, vad fint! Vilken skillnad! Förstår att tjejerna är nöjda när de fått så fint! Vad duktig du är att måla, en riktig konstnär ju!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Gud vilken förvandling! Tänk vad lite färg kan göra! Det blev superbra! Tavlan var urläcker, gud vad du är duktig!
    Kram helena

    SvaraRadera
  15. Vilken skillnad det blev! =) Söta vita vimplar, som sagt man kan inte få nog av dessa. En vit Fatboy måste nog få flytta in i tv rummet här hemma tror jag. Både snygga och härliga att sitta i.

    Kul att du målar tavlor med! ;)
    Ha en magisk dag.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Åhh så fint du gör,så vitt och härligt! och bilden före....hua:)
    men vilka små söta små gryn du har:) ha det bäst på eran semester..kram/Anne

    SvaraRadera
  17. Vad fint det blev, vilken skillnad. Kan tänka mig att de söta tjejerna kommer att trivas där. Tavlan är såå snygg.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Oj, vilken skillnad superfint.Duktiga du :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  19. Jättefint! Kul att läsa igen de senaste inlägget efter lite semester fr bloggland. Kram

    SvaraRadera