torsdag 21 juni 2012

STUNDER AV LIVSKVALITÉ




Ett dygn med vardagslyx och 100 % livskvalité!
Frukostbröd från byns underbara bageri!



Hej!



Vilken "dag för midsommar" vi har, tror ni det fina vädret håller i sig tills imorgon? Vi håller tummarna för det.
Jag har snart tillbringat ett dygn med egentid och massa livskvalité här på landet. Visar er några pieces från mitt senaste dygn ;)







Middagen igår kväll. Färska räkor, bröd och aioli!






Porslinet vi har kommer från ON Interiör.






Sen tillbringade jag timmar uppkrupen i soffan med levande ljus, Laleh i högtalarna och en hög med tidningar.









Som ljuslyktor använder jag stora whisky glas från Ikea :)






Och så startade jag denna soliga dag med en powerwalk in till byns bageri. Valnötsbröd och smörkubbar fick följa med hem!






Frukost med färskt bröd, färskpressad juice och smoothie i finglas!









Allt detta är enkla små saker i vardagen som för mig är livskvalité på hög nivå!

Nu längtar jag efter familjen som snart kommer och gör mig sällskap!

Vi ses lite senare!


KRAM


Pssss. Jag vill också tacka er alla för era fina kommentarer ni lämnar, jag uppskattar dem verkligen!!Och tack för alla fina recept på smårätter till midsommar!

14 kommentarer:

  1. Hei,
    først må jeg takke deg for gode og varme ord på gårsdagens innlegg hos meg. Herlighet så god og snill du er *smil*

    Så deilige bilder :)

    Fabelaktig torsdag til deg, søte.
    Jeg skal lage pai til mannen i dag, vi har jobbet så mye denne uken begge to, så i dag har jeg bestemt meg for at vi skal kose oss i kveld.

    Smil&fine tanker

    SvaraRadera
  2. Men åh vad mysigt!!! Helt underbart ställe ni har :) Vi puttrar snart ut med båt inte långt ifrån Dalarö. Ha en fin midsommar!

    SvaraRadera
  3. Verkligen underbart! Ha en riktigt fin midsommar!

    SvaraRadera
  4. Låter helt underbart och vilken ljuvlig frukost, gott med alldeles färskt bröd!
    Ha en fin dag!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Vardagslyx är viktigt!
    Så fint uterum ni har och härligt loft i förra inlägget. Vi får hoppas de fina vädret håller i sig.

    Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Va roligt att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade till din fina blogg. Vilken underbar dag du verkar ha haft, härligt! /Maria

    SvaraRadera
  7. Ser ut som ett ljuvligt dygn!!

    Glad midsommar på dig! Och mina tummar är alldeles blå här för att jag håller dom så hårt för att vädret ska hålla i sig! :-)

    SvaraRadera
  8. Javisst är det detta som är livskvalitet!! Supermysigt! Vilka fina bilder... och du, sovloftet är ju helt fantastiskt! Vilka coola fönster, vilket ljus det blir! Ha det riktigt gott i midsommar! Kram

    SvaraRadera
  9. Verkligen livskvalité! Njut!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Å vad härligt! Vilket toppendygn! :) Blev så inspirerad av dina räkor att jag var "tvungen" att skicka ner barnen till Melanders och handla det till middag åt oss nu ikväll.
    Ha en skön midsommar! Hoppas att det underbara vädret håller i sig i morgon också!
    /Hälsningar från en annan ö, på andra sidan storstan.

    SvaraRadera
  11. Myyys!!! Kan tänka mig att du riktigt njöt av din egentid ;)

    Kul att du gillade recepten! Jag har fler på lager ;))

    Önskar dig en skön och härlig midsommar!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  12. Vilket underbart ställe ni har! Lyx på hög nivå!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  13. Ser alldeles, alldeles underbart ut!
    Glad midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Oj så underbar dag och morgon! Ha det så himla bra idag och glad midsommar Lena! Kram Nilla

    SvaraRadera