torsdag 7 juni 2012

SOMMAR I EN SKÅL




Biggaråer är för mig riktigt somrigt. På stranden, i picknick korgen eller en stor skål i köket där man enkelt kan gå och mumsa under dagen - det gillar jag.



Todeloooo!


Hoppas ni hade en riktigt fin nationaldag igår?!

Vi spenderade dagen på några olika tillställningar för barnen, bl a hade franska skolan här på Ön ett stort kalasfirande med ansiktsmålning, lotterier, diverse försäljning, barntävlingar, uppträdande, musik och grillning. Allt på franska men vi lyckades göra oss förstådda ändå ;)

Nu ska jag ta tag i jobbdagen, tycker det känns som söndag men nejdå, det är torsdag och vår helg börjar inte förrens i morgon då jag och D åker på en beöllopsweekend, våra finaste vänner från Avesta gifter sig på lördag och det är inte vilket bröllop som helst, nej ett riktigt slottsbröllop ska det bli ;) Mer om det imorgon.









Biggaråer i massor!





Vi ses lite senare och då ska jag visa er några ljuvliga små askar.


Njut av dagen!


KRAM

10 kommentarer:

  1. Ja, bigarråer är sommar. De och jordgubbar! :)

    Vad kul med bröllop! Låter fantastiskt med ett slottsbröllop. Hoppas du visar lite pics på det sen!

    Ha en bra dag snyggo! ;)
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Fina bilder Lena :), ger mig sommarfeelings ...Mysigt med bröllopsweekend, hoppas ni får riktigt mysigt du och mannen.massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder som alltid!
    Askarna är jag nyfiken på, undrar vad det kan vara för några? :)

    Kram fina du

    SvaraRadera
  4. Mums vad gott! Och vad härligt med bröllop! Spännande och jag blev nyfiken på de små askarna!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vi firade på samma sätt med ansiktsmålning osv. bigarråer är sommar! kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Hei søte vennen :)

    Så herlige sommerrøde bilder :) Det så veldig fristende ut :)
    Og de bollene i innlegget under her...de så herlige ut! De bare må jeg prøve :) Kanskje jeg og jentene skal bake litt i dag :)

    Ååå...så spennende med slottsbryllup :) Det høres ut som en drøm :) Gleder meg til å høre mer, og håper du tar noen herlige bilder der :)

    Kos deg masse i dag, vennen :) Vi skal ordne med pass til jentene til ferien :) De syns det er veldig spennende at vi skal til Politiet ;)

    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  7. Älskar bigarråer! Vad kul med bröllop! :)
    Vilka smarriga bullar du hade bakat, yummy!


    Härlig torsdag!
    Kram Tess

    SvaraRadera
  8. Mums med bigarråer! Vad kul att få gå på bröllop, det ska jag också göra fast lite senare i sommar.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder!! Ser jättefint ut! Ha en jättefin helg med allt som väntar :-) Kram

    SvaraRadera
  10. Bigaråer är verkligen somrigt Och smultron på strå och gräs mellan tårna och klänningar och rabarbersaft och filt på stranden! Heja sommar!

    SvaraRadera