tisdag 19 juni 2012

SMÅRÄTTER TILL MIDSOMMAR!




Pannacotta på vallon- och gräslöksost med citron- räkor och brödchips.
Receptet hittar ni HÄR.


Hej!


Jag sitter just nu och letar efter nya och spännande recept på smårätter som passar fint till midsommar. Jag behöver er hjälp och vill gärna höra om era bästa tips!
Så vad sägs om att köra en liten brainstorming här på bloggen?
Ni är så välkomna att skriva, länka eller maila recept och bilder.

Några spännande recept som jag hittat ser ni ovan och nedan.






Sparrisdipp med ostkex!
Receptet hit ni HÄR.






Våfflor med lax och pepparrot
Receptet hittar ni HÄR.



KRAM!

8 kommentarer:

  1. Just nu har jag idétorka... Men gissa om jag kommer hålla koll här hos dig. Det närmar sig ju en 40-årsdag där recept av den här sorten passar utmärkt :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mums fillibabba, vilka goda recept du bjuder på! :)

    Här kommer ett från mig:

    Räkspett med dipp i glas, 4 port

    500 g räkor med skal
    2 dl crème fraiche
    3-4 msk mango chutney
    3 msk hackad, färsk koriander eller persilja
    1 krm salt
    8 små grillpinnar av trä

    1. Skala räkorna och trä upp dem på pinnarna.
    2. Rör ihop crème fraiche med mango chutney och krydda med örter och salt.
    3. Fördela dippen i glas och sätt ner spetten.

    Ät och njut! ;)

    Har fler recept på lager, men det kanske är bättre att maila dem till dig?!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, maila mig gääärna om du har tid?!
      lifestylebylena@gmail.com

      Stor kram

      Radera
  3. Ja, jag ska sätta mig imorgon och leta! Tittar in här igen då! Finfina tips idag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Idétorka här också :-) Men det du hittat ser jättegott ut, och du verkar få en hel hög med goda recept:-) Våfflor med lax var ju en annorlunda smårätt, men spännande! Undrar om det kan vara gott... Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är tyvärr dålig på matideér - är nog mer en bakentusiast ;)! Men kommer definitivt att hålla utkik här efter godsaker till midsommar...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. KANONbra tips! Tusen tack :-)

    SvaraRadera
  7. Underbar idé!
    Jag måste ju bara rekommendera Santa Marias nya serie och deras Brie & Escabeche Tostaditos, goda och så enkla att göra.
    Receptet:

    http://www.santamariaworld.com/recept/tex-mex-tapas/#!/brie--escabeche-tostaditos/

    Du hittar även många goda recept på deras hemsida :)

    Kram till dig!

    SvaraRadera